KudoZ home » English to Polish » Construction / Civil Engineering

panic hardware

Polish translation: mechanizm/urządzenie do awaryjnego otwierania


19:37 Feb 23, 2006
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering / doors
English term or phrase: panic hardware
Do fire doors to the outside have panic hardware?
Ania22
Polish translation:mechanizm/urządzenie do awaryjnego otwierania
Explanation:
jakoś nie podobają mi się propozycje z paniką. być może się tego używa, ale...
Selected response from:

Ewa Dacko
Poland
Grading comment
dziękuję za pomoc. W nawiasie napiszę jednak o jaki mechanizm chodzi bo tekst nie jest tekstem technicznym
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2mechanizm/urządzenie do awaryjnego otwierania
Ewa Dacko
4mechanizm otwierania drzwi ewakuacyjnych
Andrzej Mierzejewski
4urządzenie antypanikowerobwoj


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
urządzenie antypanikowe


Explanation:
Tala duża poprzeczna klamka którą wystarczy nacisnąć aby otworzyć drzwi. Może być też inne rozwiązanie

robwoj
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 301

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Michal Berski: to znaczy: "urządzenie zapobiegające panice"
17 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
mechanizm/urządzenie do awaryjnego otwierania


Explanation:
jakoś nie podobają mi się propozycje z paniką. być może się tego używa, ale...

Ewa Dacko
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
dziękuję za pomoc. W nawiasie napiszę jednak o jaki mechanizm chodzi bo tekst nie jest tekstem technicznym

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Witold Wiechowski
14 hrs

agree  Michal Berski
15 hrs

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mechanizm otwierania drzwi ewakuacyjnych


Explanation:
propozycja własna - mam nadzieję, że jeszcze nikt tego nie wymyślił ;-)
chętnie bym dodał: antypanikowy mechanizm..., ale się powstrzymam.

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2006-02-24 14:10:42 GMT)
--------------------------------------------------

Niech będzie, że się czepiam, ale: nie "do awaryjnego otwierania", bo to jest jedyny zamek w tych drzwiach. Nawet nie klamka, ale listwa na całej szerokości drzwi. Nie trzeba używać ręki, wystarczy iść/biec i nacisnąć (ciałem) w poziomie, nie w
pionie.
BTW właśnie uświadomiłem sobie, że od jakiegoś czasu takie drzwi w niedalekim supermarkecie już nie są zablokowane łańcuchem.

Andrzej Mierzejewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 216