KudoZ home » English to Polish » Construction / Civil Engineering

fractional inches

Polish translation: cale w ułamkach zwykłych


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:fractional inches
Polish translation:cale w ułamkach zwykłych
Entered by: Jarosław Napierała

14:43 Apr 3, 2008
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
English term or phrase: fractional inches
An instrument for measuring elevation uses 6 scales including 'factional inches' and 'decimal inches'
Agnieszka Morritt
United Kingdom
cale w ułamkach zwykłych
Explanation:
tak, jak tutaj:

http://home.inter.net/eds/paper/inchmetric.html
Selected response from:

Jarosław Napierała
Grading comment
Dziekuje bardzo za pomoc; szczegolnie za rozroznienie pomiedzy 'fractional' a 'decimal'.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3ułamki cali
MagDol
3 +1cale w ułamkach zwykłych
Jarosław Napierała
3calowa skala ułamkowa
skisteeps


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
ułamki cali


Explanation:
"Fractional" będzie tu pewnie oznaczać ułamki zwykłe, a "decimal" dziesiętne (albo dla odróżnienia "dziesiętne części cali").
Czyli pewnie fractional 1/4 cala i decimal 0,25 cala.

MagDol
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 58

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marian Krzymiński
3 mins
  -> Dziękuję.

agree  M.A.B.: Tak jak w wyjaśnieniu
33 mins

agree  leff
1 hr

17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
cale w ułamkach zwykłych


Explanation:
tak, jak tutaj:

http://home.inter.net/eds/paper/inchmetric.html

Jarosław Napierała
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 28
Grading comment
Dziekuje bardzo za pomoc; szczegolnie za rozroznienie pomiedzy 'fractional' a 'decimal'.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar: wartość w calach wyrażona przy pomocy ułamków zwykłych:)
3 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
calowa skala ułamkowa


Explanation:
W odróżnieniu od skali dziesiętnej. Wydaje mi się, że brzmi to jednoznacznie i można to wpasować w kontekst. Tłumaczenie nie musi być kalką językowa.

skisteeps
Canada
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 44