KudoZ home » English to Polish » Construction / Civil Engineering

town houses, loft-style apartment

Polish translation: rezydencje miejskie, mieszkanie w dawnych zaadaptowanych składach


20:31 Mar 5, 2004
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
English term or phrase: town houses, loft-style apartment
The refurbishment works comprise retaining the existing building complete while fitting out internally in order to provide 20 loft - style apartments, together with construction of 3 town houses.
akart
Polish translation:rezydencje miejskie, mieszkanie w dawnych zaadaptowanych składach
Explanation:
b

--------------------------------------------------
Note added at 28 mins (2004-03-05 21:00:00 GMT)
--------------------------------------------------

Town house = dom w mieście - GB; szeregowiec - US
Ale to chyba robisz do GB?
Selected response from:

bartek
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2rezydencje miejskie, mieszkanie w dawnych zaadaptowanych składach
bartek
4rezydencja miejska / mieszkanie na poddaszu
lim0nka
3 +1blizniak albo dupleks
Ivona


Discussion entries: 1





  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
blizniak albo dupleks


Explanation:
townhouse to nasz polski blizniak (jesli row house) albo dupleks.
Jesli chodzi o loft - to z reguly sa to mieszkanai typu loft, lub fabryki przeksztalcone w mieszkania, apartamenty w dawnych budynkach fabrycznych.
Niestety po polsku nalezy do tego podejsc bardziej opisowo


Łódź
Projekty apartamentów w dawnych budynkach fabrycznych zaprezentowali studenci IV roku Pracowni Projektowania Architektury Wnętrz Politechniki Łódzkiej.

Projekty przedstawiają mieszkania o wyjątkowym charakterze i klimacie: ekskluzywne, duże (od 90 do 250 m kw.), często wielopoziomowe.

Projekty studentów to dowód na to, że stare fabryki znajdujące się w centrum Łodzi można zagospodarować przekształcając je w mieszkania.



--------------------------------------------------
Note added at 2004-03-05 23:45:31 (GMT)
--------------------------------------------------

Jeszcze komentarz do limOnka - wiem, ze slownik podaje poddasze strych, ale tak naprawde w loftach chodzi o to, ze jest to duze pomieszczenie bez scian dzialowych. Wszystko ma tzw. open feel, i przez ustawienie mebli w tej przestrzeni wiadomo gdzie jest sypialnia, a gdzie salon, itp...
Slowniki niekiedy nie oddaja sensu okreslenia

Ivona
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  PanPeter: czasem mowilo sie na to chyba "segment"
2 hrs
  -> thanks!

3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
rezydencje miejskie, mieszkanie w dawnych zaadaptowanych składach


Explanation:
b

--------------------------------------------------
Note added at 28 mins (2004-03-05 21:00:00 GMT)
--------------------------------------------------

Town house = dom w mieście - GB; szeregowiec - US
Ale to chyba robisz do GB?

bartek
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1382
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lim0nka
505 days

agree  Anna Bittner
506 days

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rezydencja miejska / mieszkanie na poddaszu


Explanation:
wg Kościuszki

town house
1. dom w mieście, miejska rezydencja (osoby mieszkającej na wsi).
2. US bud. szeregowiec.

loft
poddasze, strych, anstresola, górne piętro

lim0nka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ivona: limOnka, wiesz ze uwielbiam twoje tlumaczenia, ale loft nie jest koniecznie na poddaszu. To troche problematyczne...
39 mins
  -> ja wiem, że 'loft' może mieć różne znaczenia, ale wiemy tylko tyle, ile podał nam pytek :( jeżeli ma więcej informacji albo jakieś zdjęcia, to niech sobie coś dopasuje