KudoZ home » English to Polish » Construction / Civil Engineering

roof brackets

Polish translation: wsporniki


05:38 Jun 28, 2004
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
English term or phrase: roof brackets
roof bracket = roof jack - a steel bracket fastened to the roof that is used to support toe boards. (2) A term used to describe a Pipe Boot or Flashing Collar. Click here for an example.

http://www.roofhelp.com/roofjacks.html
http://www.roofhelp.com/glossary/glossary_r.htm#Roof Jack


Moj kontekst:

1. The drip edge is installed over the XXX underlayment
2. Install XXX underlayment to form water shedding laps
3. Repair all holes left from removal of toe boards, roof jacks, etc.
Barbara Piela
Polish translation:wsporniki
Explanation:
platformy roboczej...lub cos w tym stylu..mozesz byc tworcza, bo tego nie ma na polskich stronach.
Wszystkie powyzej podane referencje dotycza dachu z dachowek ceramicznych (jezeli wogole), a ty masz do czynienia z dachem z gontow bitumicznych (shingles).
A toe boards to (tutaj) zwykłe tymczasowe listwy przybijane na ulozone juz gonty, zeby pracownik mial na czym noge oprzec (przy mniejszych spadkach). Po skonczeniu ukladania gontow, zarowno roof jack jaki toe board usuwa sie i zostaja dziury po gwozdziach, ktore trzeba zakleic.
To na tyle.
Selected response from:

lukeg_1
Canada
Grading comment
Dziekuje bardzo Wszystkim!
Niby pierwszy zaproponowal ten termin Tomasz, ale skorzystalam tu rowniez z obszernego z wyjasnienia.

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5wspornikilukeg_1
4uchwyty montażowe
Tomasz Niedbala
3uchwyty dachowe
bartek
3haki do (montazu i napraw) dachuMarek Daroszewski (MrMarDar)


Discussion entries: 1





  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
uchwyty montażowe


Explanation:
Mozna teź bardziej opisowo "sufitowe uchwyty montażowe


... HDW mogą być również montowane w przestrzeni sufitu podwieszanego. ... wraz z kurtyną
uchwyty montażowe można ... Montaż pionowy - z boku otworu drzwiowego. ...
www.mkwent.com.pl/kurtyny/screen_master_hdw_hdwv.html

... pióra. Łatwiejszemu ustawieniu bloczka w warstwie służą specjalne
wycięcia w bocznych ściankach (tzw. uchwyty montażowe). ...
www.prevar.com.pl/szkol/klej.htm

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 35 mins (2004-06-28 07:13:47 GMT)
--------------------------------------------------

W tym zastosowaniu napisałbym \"wporniki\", \"wsporniki dachowe\",

Taka nazwa jest np.tu
http://www.topdach.pl/braasakcesoria.htm



    Reference: http://www.thornlight.pl/pdfs/catalog/cat1a7.pdf
Tomasz Niedbala
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 30

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
uchwyty dachowe


Explanation:
z Twojego linku wynika, że jest to jakby dodatkowy element ułatwiający poruszanie się na dachu

Stopień z uchwytem to element mocowany na specjalnej dachówce pod stopień, umożliwiający komunikację na dachu. Specjalnie wykonana powierzchnia górna zapobiega oblodzeniu i pośliźnięciu, a uchwyt zdecydowanie podwyższa bezpieczeństwo osób korzystających ze stopni. Wykonany jest z aluminium i powlekany w kolorach dachówek. Umożliwia wypoziomowanie w zakresie od 15° do 52° pochylenia połaci dachowej.

http://www.topdach.pl/braasakcesoria.htm

bartek
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1382

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
haki do (montazu i napraw) dachu


Explanation:

Poruszanie się po dachu – stopnie
i ławy kominiarskie (różnej długooeci) 
oraz dachówki lub inne elementy służące
do ich mocowania, klamry boczne do dachówek,
klamry do gąsiorów z odgromnikiem,
haki do montażu i napraw dachów.
Te ostatnie nie są u nas szczególnie popularne,
a szkoda, bowiem bardzo ułatwiają
zarówno prace montażowe, jak i późniejsze
naprawy. Montuje się je na stałe co
3-4 m, w rzędzie równoległym do kalenicy,
w odległooeci do 1 m od kalenicy. Służą
jako zaczepy drabin i linek
(http://www.budujemydom.pl/raporty_przeglady/461.pdf)

mysle, ze mowia na to tez "klamry" ale na razie nie znalazlem zadnego 'sound reference'

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 185

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
wsporniki


Explanation:
platformy roboczej...lub cos w tym stylu..mozesz byc tworcza, bo tego nie ma na polskich stronach.
Wszystkie powyzej podane referencje dotycza dachu z dachowek ceramicznych (jezeli wogole), a ty masz do czynienia z dachem z gontow bitumicznych (shingles).
A toe boards to (tutaj) zwykłe tymczasowe listwy przybijane na ulozone juz gonty, zeby pracownik mial na czym noge oprzec (przy mniejszych spadkach). Po skonczeniu ukladania gontow, zarowno roof jack jaki toe board usuwa sie i zostaja dziury po gwozdziach, ktore trzeba zakleic.
To na tyle.



    Reference: http://www.hometime.com/Howto/projects/roofing/roof_5.htm#ja...
lukeg_1
Canada
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dziekuje bardzo Wszystkim!
Niby pierwszy zaproponowal ten termin Tomasz, ale skorzystalam tu rowniez z obszernego z wyjasnienia.