KudoZ home » English to Polish » Construction / Civil Engineering

extended perimeter for existing roof

Polish translation: podłużne (wydłużone) / wystające elementy istniejącego dachu


06:13 Jun 28, 2004
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
English term or phrase: extended perimeter for existing roof
Nakladanie warstwy ochronnej (podklad) na okap. Na rysunku wdac, ze okap jest nieco wydluzony. Nie wiem dlaczego jest "perimeter"? na nastepnym rysunku jest napis "Extended Perimeter for New Construction".


Extended Perimeter for Existing Roof

CONTINUOUS STRUCTURAL ROOF DECK
GRACE UNDERLAYMENT
BEAD OF ROOF CEMENT
ADDITIONAL LAYERS OF GRACE UNDERLAYMENT
EXPOSED ROOF COVERING
METAL DRIP EDGE (By Others)
GUTTER
FASCIA
SUB FASCIA
SOFFIT (Finish and Venting as Required)
SIDING
WALL SHEATHING

1. The drip edge is installed over the first layer of XXX underlayment
2. A second layer of Grace underlayment is installed over the drip edge
3. Seal non-water shedding lap with a bead of roof cement
4. Install remaining XXX underlayment to form water shedding laps
5. Repair all holes left from removal of toe boards, roof jacks, etc.
Barbara Piela
Polish translation:podłużne (wydłużone) / wystające elementy istniejącego dachu
Explanation:
wszystkie "perimeters" są to zewnętrzne, wystające :-) elementy dachu

tutaj masz je rozpracowane
http://www.myhousepro.com/worklike/pdf/A535.pdf
a tutaj jeszcze wyraźniej

http://www.na.graceconstruction.com/custom/underlayments/dow...

czyli są to wszelkie obróbki, okapniki, rynni, taśmy etc.

tak to widzę, szczególnie po tym drugim linku

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 2 mins (2004-06-28 09:16:16 GMT)
--------------------------------------------------

tutaj
http://www.na.graceconstruction.com/custom/underlayments/dow...

jest to jako \"przedłużony obwód\" - jakieś to pokraczne
Selected response from:

bartek
Grading comment
Biore to, bo wydługony jest tylko okap.
dziekuje bardzo!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3podłużne (wydłużone) / wystające elementy istniejącego dachu
bartek
2powiększona połać istniejącego dachuMarek Daroszewski (MrMarDar)


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
podłużne (wydłużone) / wystające elementy istniejącego dachu


Explanation:
wszystkie "perimeters" są to zewnętrzne, wystające :-) elementy dachu

tutaj masz je rozpracowane
http://www.myhousepro.com/worklike/pdf/A535.pdf
a tutaj jeszcze wyraźniej

http://www.na.graceconstruction.com/custom/underlayments/dow...

czyli są to wszelkie obróbki, okapniki, rynni, taśmy etc.

tak to widzę, szczególnie po tym drugim linku

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 2 mins (2004-06-28 09:16:16 GMT)
--------------------------------------------------

tutaj
http://www.na.graceconstruction.com/custom/underlayments/dow...

jest to jako \"przedłużony obwód\" - jakieś to pokraczne

bartek
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1382
Grading comment
Biore to, bo wydługony jest tylko okap.
dziekuje bardzo!

4 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
powiększona połać istniejącego dachu


Explanation:
połać (wg http://slowniki.onet.pl/index.html?tekst=poa&tr=pol-slo) to:
połać (słownik języka polskiego)
rz. ż IVa, lm M. ~acie ‘duża część jakiegoś terenu, duży fragment jakiegoś obszaru’

wg webstera perimeter
perimeter (pe rime ter)
1 the outer boundary of a figure or area
2 the total length of this
3 an optical instrument for testing the scope of vision and the visual powers of various parts of the retina
4 Mil. a boundary strip where defenses are set up
SYN. circumference

czesto mowi sie o 'dlugosci polaci dachu' 2 znaczenie permieter to wlasnie dlugosc, wiec moze to o to chodzi?





Marek Daroszewski (MrMarDar)
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 185