KudoZ home » English to Polish » Cooking / Culinary

mushy cereals

Polish translation: miękkie, papkowate


16:00 Feb 17, 2009
English to Polish translations [PRO]
Cooking / Culinary / płatki
English term or phrase: mushy cereals
jako przykład autorka podaje Weetabix
maruna
Polish translation:miękkie, papkowate
Explanation:
Weetabix po dodaniu mleka, szczegolnie cieplego zmiekcza sie i robi sie 'papkowaty'. Nie wszystkie platki tak samo sie rozmiekczaja - akurat z Weetabix robi sie jednolita papka w niczym nie przypominajaca oryginalnejformy.

--------------------------------------------------
Note added at   13 min (2009-02-17 16:13:27 GMT)
--------------------------------------------------

Oczywiscie miekkie, papkowate PLATKI
Selected response from:

~Ania~
United Kingdom
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4miękkie, papkowate
~Ania~
4spulchnionemaya transl8s
4kleikowate płatki/płatki o kleikowatej konsystencji
clairee
4rozmoczone płatki
TechWrite


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rozmoczone płatki


Explanation:
Np. płatki kukurydziane po zalaniu ciepłym mlekiem stają się "mushy";

brejowate takie...

TechWrite
Israel
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
miękkie, papkowate


Explanation:
Weetabix po dodaniu mleka, szczegolnie cieplego zmiekcza sie i robi sie 'papkowaty'. Nie wszystkie platki tak samo sie rozmiekczaja - akurat z Weetabix robi sie jednolita papka w niczym nie przypominajaca oryginalnejformy.

--------------------------------------------------
Note added at   13 min (2009-02-17 16:13:27 GMT)
--------------------------------------------------

Oczywiscie miekkie, papkowate PLATKI

~Ania~
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  orchid8: "papkowate" chyba ze ma byc b. negatywne, wtedy "brejowate"
4 hrs
  -> Dziekuje

agree  Katarzyna Cirino: za "papkowate" ew. "brejowate"
4 hrs
  -> dziekuje :-)

agree  legato
5 hrs
  -> Dziekuje :-))

agree  Bubz: papkowate (moze jeszcze o papkowatej konsystencji lub konsystencji papki)
6 hrs
  -> Dziekuje :-))

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kleikowate płatki/płatki o kleikowatej konsystencji


Explanation:
zależy od kontekstu, jeśli "reklama", to użyłabym tak, jeśli natomiast nieco krytyczny punkt widzenia, propzycje wcześniejsze są akurat :-)

Example sentence(s):
  • "Mushy cereals (like rice cereal)"

    Reference: http://www.google.pl/search?hl=pl&q=kleikowaty+&lr=
    Reference: http://www.google.pl/search?hl=pl&q=kleikowaty&lr=
clairee
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 35

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  ~Ania~: Weetabix raczej nie jest kleikowaty tak jak rice cereal
50 mins
  -> podałam to jedynie jako przykład... nic nie jest tak samo kleikowate jak coś innego, słowa zmieniają barwę z zależności od kontekstu

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
spulchnione


Explanation:
weetabix ma to do siebie ze zwieksza sie objetosc po dodaniu mleka, robi sie pulchna papka.... czyli platki sa spulchnione albo o pulchnej konsystencji

maya transl8s
Ireland
Native speaker of: Polish