KudoZ home » English to Polish » Cooking / Culinary

pork forend

Polish translation: łopatka wieprzowa z kością


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pork forend
Polish translation:łopatka wieprzowa z kością
Entered by: cynamon

14:16 Dec 9, 2004
English to Polish translations [PRO]
Cooking / Culinary
English term or phrase: pork forend
pork forend, bone in

co to po polsku?

http://www.uhrenholt.com/scripts/Meat_Prod.asp#1
cynamon
Poland
łopatka wieprzowa z kością
Explanation:
tak na moje oko, choć trzeba pamietać, że zwyczajowy podział tuszy w różnych krajach nie jest jednakowy.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 6 mins (2004-12-09 15:23:14 GMT)
--------------------------------------------------

A jednak chyba miałem nosa; porównaj zdjęcie tu:

http://www.imperson.pl/?t=produkty&kategoria=mid&podkategori...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 17 mins (2004-12-09 15:34:36 GMT)
--------------------------------------------------

A jednak chyba miałem nosa; porównaj zdjęcie tu:

http://www.imperson.pl/?t=produkty&kategoria=mid&podkategori...
Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
Jednak tak! Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3łopatka wieprzowa z kością
Andrzej Lejman
3 -1ćwierć przednia wieprzowaMarek Daroszewski (MrMarDar)


Discussion entries: 2





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
łopatka wieprzowa z kością


Explanation:
tak na moje oko, choć trzeba pamietać, że zwyczajowy podział tuszy w różnych krajach nie jest jednakowy.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 6 mins (2004-12-09 15:23:14 GMT)
--------------------------------------------------

A jednak chyba miałem nosa; porównaj zdjęcie tu:

http://www.imperson.pl/?t=produkty&kategoria=mid&podkategori...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 17 mins (2004-12-09 15:34:36 GMT)
--------------------------------------------------

A jednak chyba miałem nosa; porównaj zdjęcie tu:

http://www.imperson.pl/?t=produkty&kategoria=mid&podkategori...

Andrzej Lejman
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 26
Grading comment
Jednak tak! Dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Marek Daroszewski (MrMarDar): a na moje oko i na mój nos i link podany w pytaniu "forend" zawiera w sobie "shoulder"... ale cóż....
1 hr

12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
ćwierć przednia wieprzowa


Explanation:


http://clo.mg.gov.pl/PDF/TC2004/TC04d02.pdf

zob. tez tutaj http://www.proz.com/kudoz/492433



--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 32 mins (2004-12-09 15:48:56 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

a tutaj ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (EWG) NR 3890/92 zawierające cyt. \"krótkie ćwierci przednie\"
0204 22 10
- - Krótkie ćwierci przednie 0,70


podobnie w polskiej klasyfikacji wyrobów i usług
http://www.google.pl/search?q=cache:Ozgd3JWVQ3YJ:pkwiu.polbi...

15.11.17-00.10 Tusze i półtusze, krótkie ćwierci przednie, kozie, świeże lub chłodzone
15.11.17-00.20 Grzbiety, środki, nogi kozie, świeże lub chłodzone
15.11.17-00.30 Kawałki mięsa koziego z kośćmi, świeże lub chłodzone, pozostałe
15.11.17-00.40 Kawałki mięsa koziego bez kości, świeże lub chłodzone, pozostałe
15.11.17-00.50 Tusze i półtusze, krótkie ćwierci przednie, kozie, mrożone




Marek Daroszewski (MrMarDar)
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 64

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Andrzej Lejman: ćwierć to nie jest żadną miarą, najwyżej "ósemka" ;-)///To poczytaj dokładnie te linki, a dowiesz się, że ćwierć zawiera również kark i szyję, czego na zdjęciu Askera żadną miarą nie widać.
54 mins
  -> jasne: http://www.google.pl/search?hl=pl&q="krĂłtkie+ćwierci"&lr= a te linki do stron ministerstw, urzędów celnych to sam wymyśliłem.... ;-) /// a więc przyznajesz, że jednak ćwierć istnieje ;-))