KudoZ home » English to Polish » Economics

apparent consumption

Polish translation: rzeczywista konsumpcja


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:apparent consumption
Polish translation:rzeczywista konsumpcja
Entered by: Ola Saragosti

19:31 Feb 16, 2006
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Economics
English term or phrase: apparent consumption
apparent consumption means production + import - export
Ola Saragosti
pozorna konsumpcja
Explanation:
W pewnym kontekście może chodzić o "pozorną konsumpcję". Np. podane równanie nie uwzględnia magazynowania, dlatego konsumpcja jest pozorna - część dóbr może być zmagazynowana, a nie "rzeczywiście skonsumowana"
Selected response from:

orel
Grading comment
Dzieki, wlasnie problem polega na tym, ze slowo 'apparent'po ang. zarowno moze znaczyc 'pozorny' jak i 'jawny, czyli rzeczywisty
ale chyba maja na mysli pozorna, dzieki
pozdro
Ola
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1ujawniona / widoczna konsumpcja
bartek
4rzeczywiste/oczywiste zuzycie albo rzeczywista /oczywista konsumpcjaJolanta Tuzel
3pozorna konsumpcjaorel


Discussion entries: 3





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
ujawniona / widoczna konsumpcja


Explanation:
http://tinyurl.com/8z5wx
http://www.rcss.gov.pl/archiwum/transformacja.pdf

bartek
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 353

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roman Kozierkiewicz
1 hr

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rzeczywiste/oczywiste zuzycie albo rzeczywista /oczywista konsumpcja


Explanation:
nie bardzo wiem co moge wyjasnic

Jolanta Tuzel
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish

12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pozorna konsumpcja


Explanation:
W pewnym kontekście może chodzić o "pozorną konsumpcję". Np. podane równanie nie uwzględnia magazynowania, dlatego konsumpcja jest pozorna - część dóbr może być zmagazynowana, a nie "rzeczywiście skonsumowana"

orel
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dzieki, wlasnie problem polega na tym, ze slowo 'apparent'po ang. zarowno moze znaczyc 'pozorny' jak i 'jawny, czyli rzeczywisty
ale chyba maja na mysli pozorna, dzieki
pozdro
Ola