KudoZ home » English to Polish » Economics

economies of scale

Polish translation: oszczednosci skali


13:44 May 14, 2002
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Economics / waste management
English term or phrase: economies of scale
...take advantage of economies of scale when planning waste disposal facilities...
PAS
Polish translation:oszczednosci skali
Explanation:
Chyba tak bedzie jednak najlepiej.

Taki termin znajduje sie w Slowniku Regulacji i Regulatora na stronie Urzedu Regulacji Energetyki. W ogole ciekawy slownik.

http://www.ure.gov.pl/analiza/slownik.html
Selected response from:

Magda Dziadosz
Poland
Grading comment
Dziękuję, aczkolwiek to znowu jest "jeden z tych terminów", i każda odpowiedź była na swój sposób odpowiednia.

PAS
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4efekt skaliPiotr Kurek
5oszczednosci skali
Magda Dziadosz
5korzysci skaliAlD
4ekonomia skali
Michał Szewczyk
4gospodarki skaliJacek Krankowski


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gospodarki skali


Explanation:
... niezb!dn$ do wej%cia na rynki publiczne i osi$gni!cia gospodarki skali. Poprzez
struktury sp?"dzielcze ma"e przedsi!biorstwa mog$ zyska& si"! w negocjacjach ...
europa.eu.int/comm/enterprise/entrepreneurship/ coop/consultation/doc_pl.pdf

Jacek Krankowski

4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
efekt skali


Explanation:
For sure

Piotr Kurek
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Witold: A może efekty ekonomii skali?
3 mins

agree  Miroslaw Owinski: popieram witolda: wykorzystac ekonomiczny efekt skali...
2 hrs

agree  George Fabian: Popieram Miroslawa i Witolda
5 hrs

agree  Magda Dziadosz: zdecydowanie tak.
7 hrs

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ekonomia skali


Explanation:
"Można oczekiwać redukcji kosztów wytwarzania nadtlenku w miarę wzrostu zapotrzebowania (ekonomia skali)"

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-14 14:35:23 (GMT)
--------------------------------------------------

patrz również Słownik Biznesu Wilga-Peter Collin Publishing:

\"SCALE...economies of scale=making a product more economical by manufactiring it or buying it in larger quantities EKONOMIA SKALI\"


    Reference: http://www.igng.krakow.pl/KWART/KWA2/p4h.htm
Michał Szewczyk
Native speaker of: Native in PolishPolish

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
korzysci skali


Explanation:
tak to sie przynajmniej tlumaczylo kilka lat temu kiedy studiowalam ekonomie :)

AlD

1 day32 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
oszczednosci skali


Explanation:
Chyba tak bedzie jednak najlepiej.

Taki termin znajduje sie w Slowniku Regulacji i Regulatora na stronie Urzedu Regulacji Energetyki. W ogole ciekawy slownik.

http://www.ure.gov.pl/analiza/slownik.html

Magda Dziadosz
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 23
Grading comment
Dziękuję, aczkolwiek to znowu jest "jeden z tych terminów", i każda odpowiedź była na swój sposób odpowiednia.

PAS