KudoZ home » English to Polish » Economics

utility

Polish translation: medium użyteczności publicznej


11:32 Oct 23, 2007
English to Polish translations [PRO]
Social Sciences - Economics
English term or phrase: utility
Część definicji Encyclopedia Britannica słowa "consumption":

a technical term in economics about the destruction of utilities
mww
Polish translation:medium użyteczności publicznej
Explanation:
W tym przypadku chodzi o media (woda, gaz, elektryczność), choć na ogół używane jest do określenia zakładów/przedsiębiorstw użyteczności publicznej.
Selected response from:

Jerzy Matwiejczuk
Grading comment
thnx
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2medium użyteczności publicznej
Jerzy Matwiejczuk
4mediaMarek Daroszewski (MrMarDar)
3przedsiębiorstwo użyteczności publicznej/ przedsiębiorstwo komunalneRoman Kozierkiewicz


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
media


Explanation:
woda, prąd, gaz, etc.


Marek Daroszewski (MrMarDar)
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 145

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
medium użyteczności publicznej


Explanation:
W tym przypadku chodzi o media (woda, gaz, elektryczność), choć na ogół używane jest do określenia zakładów/przedsiębiorstw użyteczności publicznej.

Jerzy Matwiejczuk
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 113
Grading comment
thnx

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  skisteeps: albo dobro publiczne
16 hrs
  -> Dzięki!

agree  Polangmar
5 days
  -> Dzięki!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
przedsiębiorstwo użyteczności publicznej/ przedsiębiorstwo komunalne


Explanation:
Kolejna propozycji - w teorii ekonomii "utility" jest rozumiane jako "użyteczność" (np. utility function jest to funkcja użyteczności), ale np. utility average - to wskaźnik Dow Jones'a dla akcji przedsiębiorstw komunalnych, czy utility bonds - obligacje przedsiębiorstw komunalnych

Roman Kozierkiewicz
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 388