KudoZ home » English to Polish » Economics

tax on unissued invoices/ credit notes liabilities

Polish translation: podatek z tytułu niewystawionych faktur / zobowiązań wynikających z not uznaniowych


14:42 Oct 28, 2007
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Economics / plan kont
English term or phrase: tax on unissued invoices/ credit notes liabilities
brak kontekstu
Ewelina Kwiatek
Polish translation:podatek z tytułu niewystawionych faktur / zobowiązań wynikających z not uznaniowych
Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2007-10-28 18:53:09 GMT)
--------------------------------------------------

Małe uzupełnienie w związku z odpowiedzią Adama:

nie bardzo rozumiem jaki sens moze mieć "podatek od niewydanych faktur", ale przy takim kontekście wszystko jest możliwe. W każdym razie fakt wysłania lub nie faktury nie ma (w Polsce) znaczenia dla kogoś kto osiągnął przychód. Fakt jej otrzymania w odpowiednim miesiącu ma wpływ na moment księgowania kosztów.

Natomiast niewystawione faktury (czyli takie, które powinny być wystawione, ale nie są) mogą być powodem do powstania obowiązku podatkowego.

Kilka polskich przykładów to m.in.
- wpłynięcie zaliczki (powstaje wtedy obowiązek zapłaty podatku)
- zakończenie świadczenia usługi (urzędy często badają czy wystawiania faktur nie przenosi sie na kolejny miesiąc, aby wydłużyć okres kiedy podatku się nie płaci)
- dostarczenie towaru

Ewentualny fakt niewydania towaru gdy już jest zapłacona zaliczka dalej powoduje obowiązek podatkowy.

Przesyłam krótką dyskusje o niewystawionych fakturach:
http://www.grupy.egospodarka.pl/Niewystawione-Faktury,t,1188...

HTH
Selected response from:

inmb
Grading comment
dziękuję
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1podatek z tytułu niewystawionych faktur / zobowiązań wynikających z not uznaniowych
inmb
4podatek od niewydanych faktur/ zobowiązania z tytułu not uznaniowych
Adam Lankamer


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
podatek od niewydanych faktur/ zobowiązania z tytułu not uznaniowych


Explanation:
podatek od niewystawionych faktur brzmi dość dziwnie, więc może chodzi o pewien skrót myślowy: produkty/towary zafakturowane a niewydane odbiorcom

Adam Lankamer
Luxembourg
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 633

28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
podatek z tytułu niewystawionych faktur / zobowiązań wynikających z not uznaniowych


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2007-10-28 18:53:09 GMT)
--------------------------------------------------

Małe uzupełnienie w związku z odpowiedzią Adama:

nie bardzo rozumiem jaki sens moze mieć "podatek od niewydanych faktur", ale przy takim kontekście wszystko jest możliwe. W każdym razie fakt wysłania lub nie faktury nie ma (w Polsce) znaczenia dla kogoś kto osiągnął przychód. Fakt jej otrzymania w odpowiednim miesiącu ma wpływ na moment księgowania kosztów.

Natomiast niewystawione faktury (czyli takie, które powinny być wystawione, ale nie są) mogą być powodem do powstania obowiązku podatkowego.

Kilka polskich przykładów to m.in.
- wpłynięcie zaliczki (powstaje wtedy obowiązek zapłaty podatku)
- zakończenie świadczenia usługi (urzędy często badają czy wystawiania faktur nie przenosi sie na kolejny miesiąc, aby wydłużyć okres kiedy podatku się nie płaci)
- dostarczenie towaru

Ewentualny fakt niewydania towaru gdy już jest zapłacona zaliczka dalej powoduje obowiązek podatkowy.

Przesyłam krótką dyskusje o niewystawionych fakturach:
http://www.grupy.egospodarka.pl/Niewystawione-Faktury,t,1188...

HTH

inmb
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 58
Grading comment
dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roman Kozierkiewicz
13 hrs
  -> dzięki!