KudoZ home » English to Polish » Economics

utility

Polish translation: media


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:utility
Polish translation:media
Entered by: Jarosław Napierała

15:26 Sep 6, 2008
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Economics / Ekonomia
English term or phrase: utility
Household finances were squeezed. With increased utility, fuel and mortgage costs, consumer confidence fell towards the end of the year.

utility - użyteczność publiczna, w słowniku znalazłam też że to miara satyskacji konsumenta z konsumpcji dóbr.
utility + kontekst myslę, że to miara satyskacji niż użyteczność publiczna
MagdaR
Poland
media
Explanation:
media: energia, itd.
Selected response from:

Jarosław Napierała
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2media
Jarosław Napierała
4 +1koszty usług użyteczności publicznej
Adam Lankamer
4(wzrost cen) usług konsumpcyjnychLuiza Jude


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(wzrost cen) usług konsumpcyjnych


Explanation:
a public service, as a telephone or electric-light system..

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2008-09-06 15:46:30 GMT)
--------------------------------------------------

albo publicznych

Luiza Jude
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: dzięki za odpowiedz


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  k_drzazga: Brzmi sensownie
38 mins
  -> dzięki:)

disagree  Adam Lankamer: wymienione przez Ciebie usługi to usługi użyteczności publicznej, nie usługi konsumpcyjne
2 hrs
  -> a mi się wydawało, że to są u. konsumpcyjne oops :) dzięki Adam za sprostowanie:)

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
media


Explanation:
media: energia, itd.

Jarosław Napierała
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxSaszka Plach: www.utilityconnection.com
2 hrs
  -> dziękuję :) !

neutral  Jerzy Matwiejczuk: ...ambiguity:)
3 hrs
  -> czy kiedy mówisz "media publiczne", obawiasz się, że ktoś zrozumie, iż chodzi o babkę z zestawem okultystycznym, ale nie w gabinecie prywatnym ? ;)

agree  Polangmar
6 hrs
  -> dziękuję ) !

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
utility costs
koszty usług użyteczności publicznej


Explanation:
hth

Adam Lankamer
Luxembourg
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 633

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jerzy Matwiejczuk: Słusznie, powinno być "utility costs"
3 hrs

disagree  Polangmar: Usługi użyteczności publicznej to także ochrona zdrowia, opieka nad dziećmi, edukacja, promocja zatrudnienia i ochrona środowiska ( http://je.pl/y3xg ) oraz kolejnictwo ( http://je.pl/g9ge ). Poza tym to po angielsku "public services": http://je.pl/m4ls .
6 hrs
  -> jesteś nieoceniony - do tej pory myślałem, że media to raczej potoczny synonim usług użyteczności publicznej; swoją drogą portal SLD to kopalnia wiedzy ;-)

agree  legato
1 day2 hrs