KudoZ home » English to Polish » Economics

residual value

Polish translation: wartość rezydualna


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:residual value
Polish translation:wartość rezydualna
Entered by: Maciej Andrzejczak

09:24 Feb 15, 2005
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Economics
English term or phrase: residual value
Optimum performance, maximum uptime, high residual value are three of your primary considerations when purchasing a machine from the Challenger range.
Piotr Bienkowski
Poland
wartość rezydualna
Explanation:
Wartość rezydualna
Wartością rezydualną jest spodziewana wartość środka trwałego lub pozostałości po nim po okresie jego użyteczności (amortyzacji). Ustawa o rachunkowości odnosi się do wartości rezydualnej mówiąc, iż możliwe jest ewentualne (a więc nieobowiązkowe) wzięcie pod uwagę ceny sprzedaży netto pozostałości po środku trwałym w momencie jego likwidacji.
MSSF stawiają sprawę jasno: amortyzacja dokonywana jest od wartości kosztu nabycia środka trwałego do jego wartości rezydualnej. Jedynym wyjątkiem od tej reguły jest sytuacja, w której wartość rezydualna byłaby nieistotna w stosunku do kosztu nabycia środka trwałego. Graficznie można przedstawić to w sposób przedstawiony na schemacie 1 (na osi X zaznaczony jest czas, a na osi Y wartość środka trwałego).
www.infor.pl/ serwis_dev.html?serwis=04&krok=A&P180=6653 - 60k

precycyzjne określenie w rachunkowości
Selected response from:

Maciej Andrzejczak
Poland
Grading comment
Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3wartość rezydualna
Maciej Andrzejczak
4 +1wartość końcowa
Adam Lankamer


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
wartość końcowa


Explanation:
IMHO

Adam Lankamer
Luxembourg
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 633

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mariusz Kuklinski
3772 days

35 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
wartość rezydualna


Explanation:
Wartość rezydualna
Wartością rezydualną jest spodziewana wartość środka trwałego lub pozostałości po nim po okresie jego użyteczności (amortyzacji). Ustawa o rachunkowości odnosi się do wartości rezydualnej mówiąc, iż możliwe jest ewentualne (a więc nieobowiązkowe) wzięcie pod uwagę ceny sprzedaży netto pozostałości po środku trwałym w momencie jego likwidacji.
MSSF stawiają sprawę jasno: amortyzacja dokonywana jest od wartości kosztu nabycia środka trwałego do jego wartości rezydualnej. Jedynym wyjątkiem od tej reguły jest sytuacja, w której wartość rezydualna byłaby nieistotna w stosunku do kosztu nabycia środka trwałego. Graficznie można przedstawić to w sposób przedstawiony na schemacie 1 (na osi X zaznaczony jest czas, a na osi Y wartość środka trwałego).
www.infor.pl/ serwis_dev.html?serwis=04&krok=A&P180=6653 - 60k

precycyzjne określenie w rachunkowości


Maciej Andrzejczak
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 47
Grading comment
Dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  cynamon
1 hr

agree  Piotr Kurek
10 hrs

agree  bartek
5 days