KudoZ home » English to Polish » Education / Pedagogy

linear learning

Polish translation: nauczanie liniowe


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:linear learning
Polish translation:nauczanie liniowe
Entered by: Luiza Jasińska

18:27 Feb 19, 2009
English to Polish translations [PRO]
Social Sciences - Education / Pedagogy
English term or phrase: linear learning
Dzień dobry!

Tłumaczę materiały dotyczące warsztatów dla kierowników sklepów i pojawia się tam pojęcie linear learning i chciałam zapytać, jak to należy przetłumaczyć.

By using Poster, Flipcharts and encouaging movement in the room, learning should be more inspirational and creative, rather than theoretical and linear.
Luiza Jasińska
Poland
nauczanie liniowe
Explanation:
to jest metoda, a nie sposób nauczania

Juz wiele lat temu dowiedziono, ze nauczanie liniowe (bez powtarzania na kolejnych etapach edukacji) skutkuje wiedza na chwile - zakuc, zadać, zapomnic. ...
forum.interia.pl/watek-chronologicznie/od-nowego-roku-nowe-podstawy-nauczania,2,668856,0,c,4,114,4,0 - 50k -

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2009-02-19 20:41:04 GMT)
--------------------------------------------------

sposób w sensie temperamentu nauczyciela
Selected response from:

A.G.
Grading comment
Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2nauczanie linioweA.G.
4nauczanie linearne
allp
3jednostajne/monotonne nauczanievitkas


Discussion entries: 3





  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
jednostajne/monotonne nauczanie


Explanation:
propozycja

--------------------------------------------------
Note added at   21 min (2009-02-19 18:48:50 GMT)
--------------------------------------------------

Wiadomo, że kreatywne nauczanie będzie bardziej ciekawsze niż tylko w sposób jednostajny.

vitkas
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Dziękuję, to dobra propozycja:)


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
nauczanie liniowe


Explanation:
to jest metoda, a nie sposób nauczania

Juz wiele lat temu dowiedziono, ze nauczanie liniowe (bez powtarzania na kolejnych etapach edukacji) skutkuje wiedza na chwile - zakuc, zadać, zapomnic. ...
forum.interia.pl/watek-chronologicznie/od-nowego-roku-nowe-podstawy-nauczania,2,668856,0,c,4,114,4,0 - 50k -

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2009-02-19 20:41:04 GMT)
--------------------------------------------------

sposób w sensie temperamentu nauczyciela

A.G.
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 48
Grading comment
Dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Aleksandra Adler
1 hr
  -> dziękuję

agree  Barbara Fiter
5 hrs
  -> dziękuję

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nauczanie linearne


Explanation:
integracja międzyprzedmiotowa; nauczanie zintegrowane; korelacja w nauczaniu ... model linearny (monodyscyplinarny, jednoprzedmiotowy) zał. ...
publikacje.lo-zywiec.pl/publikacje/336.doc - Podobne strony

Metody pracy doradcy
15-26; Analiza porównawcza treści merytorycznych humanistycznych programów nauczania w gimnazjum. 3, Programy prezentujące materiał w sposób linearny ...
wmbp.edu.pl/uploads/File/zestawienia_bibliograficzne/Doradca_metodyczny.htm - Podobne strony

Nie neguję konieczności nauczania korzystania z informacji w szkole ale sposób jego ... "przemieszczenia" dotychczasowy model linearny informacji w szkole. ...
www.biblioteka.edu.pl/biuletyn/001/ie4/MDrzewiecki.html - 17k - Kopia - Podobne strony

Wykaz aktów prawnych dotyczących programów nauczania; ... konstruujemy program: epizodyczny, systematyczny, spiralny, koncentryczny, linearny. ...
www.bel-gim-3.strefa.pl/nauczyciele_prace/A. Ludwiczak.htm - 29k - Kopia - Podobne strony

--------------------------------------------------
Note added at   3 godz. (2009-02-19 21:40:22 GMT)
--------------------------------------------------

lub linearny model nauczania

--------------------------------------------------
Note added at   6 godz. (2009-02-20 00:38:06 GMT)
--------------------------------------------------

Chociaż autor tej broszury chyba nie do końca rozumie pojęcie linear learning, skoro przeciwstawia je creative i inspirational learning. W takim ujęciu rzeczywiście wygląda na to, że chodziło mu o przeciwieństwo monotonii. Jednak linear learning nie polega wcale na braku zróżnicowanych bodźców. Linear learning to jest określony sposób skonstruowania programu, a na lekcji mogą być i posters, i flipcharts, i fajerwerki nawet.

Ale skoro już tak napisał, to Tobie też pozostaje tak napisać, "teoretyczne i linearne" i już.

allp
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 50