KudoZ home » English to Polish » Electronics / Elect Eng

no fuse breaker

Polish translation: rozłącznik niewyposażony w bezpieczniki


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:no fuse breaker
Polish translation:rozłącznik niewyposażony w bezpieczniki
Entered by: sheesum

19:41 Jul 2, 2007
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / transistor generator
English term or phrase: no fuse breaker
When carrying out inspection inside the machine, switch off all no fuse breakers including those of the high frequency power supply, control box, and matching box.
sheesum
rozłącznik niewyposażony w bezpieczniki
Explanation:
Circuit breaker może być przetłumaczony jako "rozłącznik". Jest to aparat przystosowany do wyłączania normalnych prądów obciążenia, czyli "roboczych". Do wyłączania w przypadku zwarć służy "wyłącznik", czyli "switch". Rozłącznik, czyli "circuit breaker" może jeszcze być wyposażony w bezpieczniki (zabezpieczenie w przypadku zwarcia i wtedy to jest "fuse circuit breaker". Używa się takich aparatów z oszczędności - nie stosuje się wtedy wyłącznika (droższy aparat, zabepieczający do zwarć) a tylko rozłącznik z bezpiecznikami (bezpieczniki po przepaleniu od np. zwarcia
trzeba wymienić). W tym kontekście chyba chodzi po prostu o "rozłącznik niewyposażony w bezpieczniki".
Po konsultacji z inż. elektrykiem.
Selected response from:

Michał Szcześniewski
Poland
Grading comment
Dziękuję za dokładne wytłumaczenie i uzasadnienie.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4wyłącznik bez zabezpieczeniarobwoj
4odłącznik
Marian Krzymiński
3rozłącznik niewyposażony w bezpieczniki
Michał Szcześniewski


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wyłącznik bez zabezpieczenia


Explanation:
są też z zabezpieczeniem

robwoj
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 183

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: 1. Wydaje mi się, że to sam wyłącznik jest w tym przypadku zabezpieczeniem.:) 2. Wyszło, że "fuse" znaczy "zabezpieczenie" - to chyba nadinterpretacja semantyczna tego słowa, które znaczy "bezpiecznik, korek".:)
11 mins
  -> zabezpieczenie to nie zawsze korek (pomijając t.zw. spożywanie)

12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
rozłącznik niewyposażony w bezpieczniki


Explanation:
Circuit breaker może być przetłumaczony jako "rozłącznik". Jest to aparat przystosowany do wyłączania normalnych prądów obciążenia, czyli "roboczych". Do wyłączania w przypadku zwarć służy "wyłącznik", czyli "switch". Rozłącznik, czyli "circuit breaker" może jeszcze być wyposażony w bezpieczniki (zabezpieczenie w przypadku zwarcia i wtedy to jest "fuse circuit breaker". Używa się takich aparatów z oszczędności - nie stosuje się wtedy wyłącznika (droższy aparat, zabepieczający do zwarć) a tylko rozłącznik z bezpiecznikami (bezpieczniki po przepaleniu od np. zwarcia
trzeba wymienić). W tym kontekście chyba chodzi po prostu o "rozłącznik niewyposażony w bezpieczniki".
Po konsultacji z inż. elektrykiem.

Michał Szcześniewski
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 82
Grading comment
Dziękuję za dokładne wytłumaczenie i uzasadnienie.

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
odłącznik


Explanation:
Odłącznik jest łącznikiem elektrycznym, który ma stworzyć w obwodzie elektrycznym bezpieczną przerwę izolacyjną

--------------------------------------------------
Note added at   16 godz. (2007-07-03 11:54:18 GMT)
--------------------------------------------------

Odłącznik, który przerywa obwód z widoczną przerwą (dosłownie).


    Reference: http://pl.wikipedia.org/wiki/Od%C5%82%C4%85cznik
Marian Krzymiński
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 451