KudoZ home » English to Polish » Electronics / Elect Eng

draw over the maximum current rating

Polish translation: przekraczać maksymalny prąd znamionowy


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:draw over the maximum current rating
Polish translation:przekraczać maksymalny prąd znamionowy
Entered by: Maciek Drobka

07:35 Sep 13, 2007
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: draw over the maximum current rating
Instalowanie wentylatora przemysłowego:

The fan should not be operated until it is connected to the system it will be operating in. Some motors will *draw over the maximum current rating* when in "free air".
Piotr Makuch
Poland
przekraczać maksymalny prąd znamionowy
Explanation:
A bardziej szczegółowo chodzi o 'pobór prądu o wartości przekraczającej maksymalny prąd znamionowy'.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-09-13 09:05:41 GMT)
--------------------------------------------------

Wbrew temu, co mówi Pytia: http://tinyurl.com/273qvp
Selected response from:

Maciek Drobka
Poland
Grading comment
Thx, Maciej. Kończyłeś technikum elektroniczne, więc chyba wiesz, o czym mówisz. Dzięki Pytia.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2przekraczać maksymalny prąd znamionowy
Maciek Drobka
3przekraczać poziom maksymalnego (dopuszczalnego) prądu
Pytia


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
przekraczać maksymalny prąd znamionowy


Explanation:
A bardziej szczegółowo chodzi o 'pobór prądu o wartości przekraczającej maksymalny prąd znamionowy'.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-09-13 09:05:41 GMT)
--------------------------------------------------

Wbrew temu, co mówi Pytia: http://tinyurl.com/273qvp

Maciek Drobka
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 258
Grading comment
Thx, Maciej. Kończyłeś technikum elektroniczne, więc chyba wiesz, o czym mówisz. Dzięki Pytia.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  M.A.B.: current rating to prąd znamionowy, nie ma o czym dyskutować
3 hrs
  -> dziękuję

agree  PanPeter
4 hrs
  -> dziękuję

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
przekraczać poziom maksymalnego (dopuszczalnego) prądu


Explanation:
Prądu znamionowego (rated) bym nie stosowała, bo prąd znamionowy nie ma wartości maksymalnej, jest to po prostu prąd roboczy w określ. warunkach. W parametrach tech. podaje się dodatkowo prąd maksymalny/dopuszczalny

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-09-13 09:34:34 GMT)
--------------------------------------------------

Taka jest definicja:
Prąd znamionowy – ustalony prąd pracy przy poziomie którego urządzenie zachowuje się zgodnie z jego przeznaczeniem.
Wiadomo, że jest to wartość możliwie największa.

Pytia
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Maciek Drobka: http://tinyurl.com/273qvp
9 mins