KudoZ home » English to Polish » Electronics / Elect Eng

dual-tuned ports

Polish translation: dwa otwory basrefleksu/bass-reflexu


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:dual-tuned ports
Polish translation:dwa otwory basrefleksu/bass-reflexu
Entered by: Tomasz Poplawski

13:46 Sep 18, 2007
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / audio equipment
English term or phrase: dual-tuned ports
w zdaniu:
Audiophiles will also appreciate the system's state-of-the-art speakers and dual-tuned ports that deliver extended deep and full bass.
Tomasz Poplawski
dwa otwory basrefleksu/bass-reflexu
Explanation:
IMO chodzi o to, jak tutaj: http://www.audiosystem.com.pl/avance/avance_magnum12.html
(o ile zestaw głośnikowy, który opisujesz, ma w każdej skrzynce po dwa otwory).

Tuned = powodujące rezonans powietrza wewnątrz obudowy na określonej częstotliwości (= więcej basu, niż bez otworów.)

Dual, a nie two: AFAIK w najdroższych konstrukcjach częstotliwość rezonansowa dla jednego otworu jest inna, niż dla drugiego, więc dosłownie dual-tuned = podwójnie strojone, nastrojone na dwie częstotliwości,. lecz takiego sformułowania chyba nie spotkałem. Piszesz o zabawkach dla audiofilów, niewykluczone, że zachodzi ten przypadek.

Sugeruję poczytać strony polskich miesięczników Audio oraz Hi-Fi i Muzyka.
Selected response from:

Andrzej Mierzejewski
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4dwa otwory basrefleksu/bass-reflexu
Andrzej Mierzejewski
3wejścia dwukanałowePolangmar
3złącza dwutonowe
asia20002


Discussion entries: 1





  

Answers


45 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
złącza dwutonowe


Explanation:
może po prostu tak

--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2007-09-18 15:24:11 GMT)
--------------------------------------------------

rzeczywiście, nigdzie się to nie pojawia, melodia dwutonowa, sygnały, przesyłanie, ale nie złącza :)

asia20002
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
Notes to answerer
Asker: Ale jeszcze nikt tego tak nie nazwał - patrz Google.


8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wejścia dwukanałowe


Explanation:
To się pojawia.:)

http://tinyurl.com/yrrnc4
http://tinyurl.com/ypkp5z
http://tinyurl.com/yph3qm

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2007-09-18 22:10:16 GMT)
--------------------------------------------------

port USB = wejście USB
http://tinyurl.com/yrzjfe

Polangmar
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 711

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dwa otwory basrefleksu/bass-reflexu


Explanation:
IMO chodzi o to, jak tutaj: http://www.audiosystem.com.pl/avance/avance_magnum12.html
(o ile zestaw głośnikowy, który opisujesz, ma w każdej skrzynce po dwa otwory).

Tuned = powodujące rezonans powietrza wewnątrz obudowy na określonej częstotliwości (= więcej basu, niż bez otworów.)

Dual, a nie two: AFAIK w najdroższych konstrukcjach częstotliwość rezonansowa dla jednego otworu jest inna, niż dla drugiego, więc dosłownie dual-tuned = podwójnie strojone, nastrojone na dwie częstotliwości,. lecz takiego sformułowania chyba nie spotkałem. Piszesz o zabawkach dla audiofilów, niewykluczone, że zachodzi ten przypadek.

Sugeruję poczytać strony polskich miesięczników Audio oraz Hi-Fi i Muzyka.

Andrzej Mierzejewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 604