KudoZ home » English to Polish » Electronics / Elect Eng

reference ground

Polish translation: masa odniesienia


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:reference ground
Polish translation:masa odniesienia
Entered by: Karolina Aniela Wilk

09:40 Sep 2, 2008
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / gas analyzer
English term or phrase: reference ground
Witam wszystkich.
Tlumacze instrukcje analizatora gazow.

Czy w tym zdaniu "reference ground" to uziemienie?

"The reference ground of the analog inputs is the housing potential"

Moja wersja:
Uziemieniem wejść analogowych jest potencjał obudowy. Czy tak?

Z gory dziekuje za wszelkie sugestie,
KW
Karolina Aniela Wilk
masa odniesienia
Explanation:
"Ground" w znaczeniu "uziemienie" to termin z zakresu ochrony przeciwporażeniowej, stosowany w energetyce. Tutaj zaś mamy do czynienia z sygnałami elektrycznymi, a w tym kontekście "ground" (oznaczany najczęściej GND) zwykle tłumaczy się jako "masa" i oznacza wspólny potencjał zasilania (który może lecz wcale nie musi być fizycznie połączony z uziemieniem).
Selected response from:

PiotrA
Grading comment
Dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4masa odniesieniaPiotrA
3ziemia odniesienia
David Williams


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
reference ground/reference earth
ziemia odniesienia


Explanation:
EN reference earth
reference ground (US)
part of the Earth considered as conductive, the electric potential of which is conventionally taken as zero, being outside the zone of influence of any earthing arrangement
PL ziemia odniesienia



--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2008-09-02 09:55:41 GMT)
--------------------------------------------------

According to IEC 60050 - International Electrotechnical Vocabulary - Details for IEV number 195-01-01

--------------------------------------------------
Note added at 42 mins (2008-09-02 10:22:17 GMT)
--------------------------------------------------

Zob. również "Bezugserde" lub "Bezugsmasse" po niemiecku.

--------------------------------------------------
Note added at 44 mins (2008-09-02 10:24:39 GMT)
--------------------------------------------------

Oraz:

de Bezugserde, it. terra di riferimento. pl. ziemia odniesienia.
http://www.iea.lth.se/internt/IEC_Dictionary/Base/826.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 48 mins (2008-09-02 10:28:29 GMT)
--------------------------------------------------

Albo nawet tylko ziemia:

en: earth, ground (except UK)
de: Erde, Bezugserde
pl: ziemia
http://www.tavanir.org.ir/farsi/iec/base/151.pdf

Example sentence(s):
  • Earthing and protection against electric shock / Fundamental concepts - reference earth = reference ground (US)
  • reference electrode = elektroda obojętna

    Reference: http://std.iec.ch/iev/iev.nsf/display?openform&ievref=195-01...
    Reference: http://www.netsprint.pl/serwis/dictionary?q=reference&lang=e...
David Williams
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
masa odniesienia


Explanation:
"Ground" w znaczeniu "uziemienie" to termin z zakresu ochrony przeciwporażeniowej, stosowany w energetyce. Tutaj zaś mamy do czynienia z sygnałami elektrycznymi, a w tym kontekście "ground" (oznaczany najczęściej GND) zwykle tłumaczy się jako "masa" i oznacza wspólny potencjał zasilania (który może lecz wcale nie musi być fizycznie połączony z uziemieniem).


Example sentence(s):
  • "Masa odniesienia dla wejsc oraz wyjsc analogowych, jak równiez dla wejsc cyfrowych – jezeli istnieje ..."

    Reference: http://www.renishaw.com.pl/UserFiles/acrobat/Polish/H-2000-5...
    Reference: http://www.loher.de/_upload/4BS0438_002_pl_Betriebsanleitung...
PiotrA
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 40
Grading comment
Dziękuję!