KudoZ home » English to Polish » Electronics / Elect Eng

Optical instruments

Polish translation: przyrządy optyczne


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Optical instruments
Polish translation:przyrządy optyczne
Entered by: ArturSz

12:01 Mar 11, 2004
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / sprzet AV
English term or phrase: Optical instruments
CLASS 1M INVISIBLE LASER RADIATION WHEN OPEN AND INTERLOCKS DEFEATED. DO NOT VIEW DIRECTLY WITH OPTICAL INSTRUMENTS.

W instrukcji obslugi sprzetu A-V z glowica laserowa (np. odtwarzacz CD). Standardowa formulka, ale zawsze mnie w niej zastanawia jakie moga byc te "optical instruments". Rozumiem, ze producent stosuje jezyk ezopowy, aby w razie czego nie bylo na niego ;) Czy ktos ma moze pomysl na tlumaczenie tego inne niz doslowne? Bede wdzieczna za sugestie.
Himawari
Poland
przyrządy optyczne
Explanation:
wogole ciekawe, oczywiscie wydaje sie ze chodzi o to aby nie patrzec na czesci optyczne, ale tak naprawde to oznacza ze sam laser jest nieszkodliwy dopoki nie popatrzymy na niego przez np lupe, albo cos jeszcze bardziej powiekszajacego, a to sa według słownika właśnie przyrządy optyczne, można też zastrzec się, że nie wolno do tego celu używać aparatury opycznej, co ma bardziej wyspecjalizowane znaczenie i chodzi w tym przypadku o specjalistyczne skomplikowane urządzenia optyczne, ale one też mieszczą się w terminie przyrządy optyczne

--------------------------------------------------
Note added at 30 mins (2004-03-11 12:31:54 GMT)
--------------------------------------------------

o ile wiem okulary koryguja ubytki wzroku, tj po korekcju dalej mamy normalne oko, i chociaz sa z technicznego punktu widzenia przyrządem optycznym to jak ktos nosi okulary przepisane mu przez lekarza to patrzenie przez nie mu nie zaszkodzi
Selected response from:

ArturSz
United Kingdom
Grading comment
Dziekuje za komentarze. Wlasnie o to mi chodzilo, ze przetlumaczyc doslownie latwo, ale na zdrowy rozum mozna sie zastanowic nad znaczeniem.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4przyrządy optycznebarwin
4 +1przyrządy optyczne
ArturSz


Discussion entries: 1





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
przyrządy optyczne


Explanation:
Czemu nie?

barwin
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 25

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  leff: wszelkie lupy, okulary, wzierniki itp.
1 min

agree  Andrzej Lejman: Tu nie ma nic z Ezopa. Rzut oka przez lupę i ślepota gotowa.
1 min

agree  ArturSz: no tak, nie byłem pierwszy :D ale jak pisałem to jescze tego nie bylo
7 mins

agree  Fitzcarraldo
19 mins

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
optical instruments
przyrządy optyczne


Explanation:
wogole ciekawe, oczywiscie wydaje sie ze chodzi o to aby nie patrzec na czesci optyczne, ale tak naprawde to oznacza ze sam laser jest nieszkodliwy dopoki nie popatrzymy na niego przez np lupe, albo cos jeszcze bardziej powiekszajacego, a to sa według słownika właśnie przyrządy optyczne, można też zastrzec się, że nie wolno do tego celu używać aparatury opycznej, co ma bardziej wyspecjalizowane znaczenie i chodzi w tym przypadku o specjalistyczne skomplikowane urządzenia optyczne, ale one też mieszczą się w terminie przyrządy optyczne

--------------------------------------------------
Note added at 30 mins (2004-03-11 12:31:54 GMT)
--------------------------------------------------

o ile wiem okulary koryguja ubytki wzroku, tj po korekcju dalej mamy normalne oko, i chociaz sa z technicznego punktu widzenia przyrządem optycznym to jak ktos nosi okulary przepisane mu przez lekarza to patrzenie przez nie mu nie zaszkodzi

ArturSz
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 90
Grading comment
Dziekuje za komentarze. Wlasnie o to mi chodzilo, ze przetlumaczyc doslownie latwo, ale na zdrowy rozum mozna sie zastanowic nad znaczeniem.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Fitzcarraldo
13 mins