KudoZ home » English to Polish » Electronics / Elect Eng

Y (luminance) 1 Vp-p ±2 dB sync negative (75 ohms terminated)

Polish translation: Y (luminancja) 1 vp-p ±2 db (synchronizacja ujemna, 75 omów)


21:49 Aug 4, 2004
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: Y (luminance) 1 Vp-p ±2 dB sync negative (75 ohms terminated)
oznaczenie zlacza a/v
Robert Pranagal
Polish translation:Y (luminancja) 1 vp-p ±2 db (synchronizacja ujemna, 75 omów)
Explanation:
Vpp = napiecie programujace (w odroznieniu od Vcc - napiecia zasilajacego)

... wideo: Analogowy (0,7 V pp,75 omów / Mac 0,714 Vp-p, 75 omów); ... 5 Vpp) / Composite (dodatni i ujemny, dwubiegunowość 2?5 Vpp) / Sync-on-green (ujemny, 0,3 ...
audiosfera.pl/shop/towar/idt=9114 - 36k - Cached - Similar pages

Projektory | Epson EMP-TW10 | Opis, specyfikacja techniczna, cena
... wideo: Analogowy (0,7 V pp,75 omów / Mac 0,714 Vp-p, 75 omów ... 5 Vpp) / Composite (dodatni i ujemny, dwubiegunowość 2?5 Vpp) / Sync-on-green (ujemny, 0,3 ...

Luminance, luminancja koloru
Ogólnie: luminancja jest oceną intensywności światła w okolicznościach ustalonych warunków pomiarowych i najczęściej w odniesieniu do jednostki powierzchni.
W fizyce pojęcie luminacji określa się jako miarę intensywności świecenia źródeł lub powierzchni odbijających światło w odniesieniu do ustalonych warunków pomiarowych. Jednostką pomiarową jest zwykle Kandela na metr kwadratowy, ale są (były) inne jednostki do pomiaru luminancji, na przykład: Stilb, Apostilb, Lambert, wynikające z różnych koncepcji warunków pomiarowych.
www.cyfrowe.com.pl/index.php/ id_pr,775,itlshop_lang,pl_PL,itlshop_pgid,details.html

/C (Y - luminance, C - chrominance; luminancja, chrominancja) lub
S-Video - format transmisji sygnału wideo, w którym sygnał niosący informację o jaskrawości treści obrazu jest odseparowany od sygnału zawierającego informację o kolorach.
http://www.telenetforum.pl/index_2.php?show=archiwum&art_id=...

Vpp - napiecie programujace Vcc - napiecie zasilania
someone.one.pl/~barbiez/ index.php?group=underground&site=phreakingpl&zin=a7n_chip


--------------------------------------------------
Note added at 1 day 23 hrs 58 mins (2004-08-06 21:48:12 GMT)
--------------------------------------------------

A propos synchronizacji: negative oznacza kierunek sygnalu (dodatni lub ujemny), a nie brak sygnalu. Przyklady:

***Synchronizacja. Wewn?trzna, ujemna.*** Wyj?cie video. 1 Vp-p / 75 ?. BNC. Zasilanie. ...
www.nort-tech.com.pl/Kamery.htm

Synchronizacja pozioma: dodatnia/ujemna Synchronizacja pionowa: dodatnia ...
members.fortunecity.com/pcwom/belinea/opis/107050.htm

Sygna? wejsciowy: Wideo analogowy 0.7 Vpp Synchronizacja
pozioma: dodatnia/ujemna Synchronizacja pionowa: dodatnia/ujemna ...
members.fortunecity.com/pcwom/belinea/opis/107020.htm

Dane techniczne: Podr?cznik u?ytkownika monitora kolorowego ...
... osobno pozioma i pionowa; a zespolona z poziomem uk?adu TTL, dodatnia lub ujemna synchronizacja w trybie \"Green\" przy napi?ciu mi?dzyszczytowym 0,286 Vp-p. ...
support.ap.dell.com/docs/monitors/P1690/po/specs.htm - 40k - Supplemental Result
Selected response from:

Natalie
Poland
Grading comment
dzieki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Y (luminancja) 1 vp-p ±2 db (synchronizacja ujemna, 75 omów)
Natalie
3y (luminancja) 1 Vp-p ±2 db synch. ujemna (brak synchronizacji) (75 omów)
Szymon Cegielka


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
y (luminance) 1 vp-p ±2 db sync negative (75 ohms terminated)
y (luminancja) 1 Vp-p ±2 db synch. ujemna (brak synchronizacji) (75 omów)


Explanation:
1) nie jestem pewien co do "synch. ujemna" - gugiel raczej pozostawia to 'as is' więc nie można mieć zaufania - ale chyba po prostu chodzi, że to złącze nie zapewnia synchronizacji (tak jak jest złącze RGB - bez synchronizacji i złącze RGBS - z synch)...
2) terminated - czyli rozumiem coś jak przyłączone do oporu 75 omów - myślę, że samo 75 omów będzie miało wyraźny wydźwięk dla każdego fachowca...
ale oczywiście proszę o komentarze

Szymon Cegielka
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 24

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
y (luminance) 1 vp-p ±2 db sync negative (75 ohms terminated)
Y (luminancja) 1 vp-p ±2 db (synchronizacja ujemna, 75 omów)


Explanation:
Vpp = napiecie programujace (w odroznieniu od Vcc - napiecia zasilajacego)

... wideo: Analogowy (0,7 V pp,75 omów / Mac 0,714 Vp-p, 75 omów); ... 5 Vpp) / Composite (dodatni i ujemny, dwubiegunowość 2?5 Vpp) / Sync-on-green (ujemny, 0,3 ...
audiosfera.pl/shop/towar/idt=9114 - 36k - Cached - Similar pages

Projektory | Epson EMP-TW10 | Opis, specyfikacja techniczna, cena
... wideo: Analogowy (0,7 V pp,75 omów / Mac 0,714 Vp-p, 75 omów ... 5 Vpp) / Composite (dodatni i ujemny, dwubiegunowość 2?5 Vpp) / Sync-on-green (ujemny, 0,3 ...

Luminance, luminancja koloru
Ogólnie: luminancja jest oceną intensywności światła w okolicznościach ustalonych warunków pomiarowych i najczęściej w odniesieniu do jednostki powierzchni.
W fizyce pojęcie luminacji określa się jako miarę intensywności świecenia źródeł lub powierzchni odbijających światło w odniesieniu do ustalonych warunków pomiarowych. Jednostką pomiarową jest zwykle Kandela na metr kwadratowy, ale są (były) inne jednostki do pomiaru luminancji, na przykład: Stilb, Apostilb, Lambert, wynikające z różnych koncepcji warunków pomiarowych.
www.cyfrowe.com.pl/index.php/ id_pr,775,itlshop_lang,pl_PL,itlshop_pgid,details.html

/C (Y - luminance, C - chrominance; luminancja, chrominancja) lub
S-Video - format transmisji sygnału wideo, w którym sygnał niosący informację o jaskrawości treści obrazu jest odseparowany od sygnału zawierającego informację o kolorach.
http://www.telenetforum.pl/index_2.php?show=archiwum&art_id=...

Vpp - napiecie programujace Vcc - napiecie zasilania
someone.one.pl/~barbiez/ index.php?group=underground&site=phreakingpl&zin=a7n_chip


--------------------------------------------------
Note added at 1 day 23 hrs 58 mins (2004-08-06 21:48:12 GMT)
--------------------------------------------------

A propos synchronizacji: negative oznacza kierunek sygnalu (dodatni lub ujemny), a nie brak sygnalu. Przyklady:

***Synchronizacja. Wewn?trzna, ujemna.*** Wyj?cie video. 1 Vp-p / 75 ?. BNC. Zasilanie. ...
www.nort-tech.com.pl/Kamery.htm

Synchronizacja pozioma: dodatnia/ujemna Synchronizacja pionowa: dodatnia ...
members.fortunecity.com/pcwom/belinea/opis/107050.htm

Sygna? wejsciowy: Wideo analogowy 0.7 Vpp Synchronizacja
pozioma: dodatnia/ujemna Synchronizacja pionowa: dodatnia/ujemna ...
members.fortunecity.com/pcwom/belinea/opis/107020.htm

Dane techniczne: Podr?cznik u?ytkownika monitora kolorowego ...
... osobno pozioma i pionowa; a zespolona z poziomem uk?adu TTL, dodatnia lub ujemna synchronizacja w trybie \"Green\" przy napi?ciu mi?dzyszczytowym 0,286 Vp-p. ...
support.ap.dell.com/docs/monitors/P1690/po/specs.htm - 40k - Supplemental Result

Natalie
Poland
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in category: 16
Grading comment
dzieki