KudoZ home » English to Polish » Electronics / Elect Eng

checkweigher

Polish translation: waga przepływowa


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:checkweigher
Polish translation:waga przepływowa
Entered by: Marek Daroszewski (MrMarDar)

12:11 Dec 1, 2004
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: checkweigher
4693 Heavy-Duty Checkweigher
The Model 4693 Heavy-Duty Checkweigher is the industry standard for industrial and institutional packaging applications, with weight ranges from 10-200 Lbs. The 4693 is extremely accurate and dependable, yet is specifically designed for harsh, abusive, dirty environments commonly found in the cement, concrete, soil, bark, and carbon black products industries.
Robert Pranagal
waga przepływowa
Explanation:
do dynamicznego pomiaru masy
jak tu:
http://www.wdp.drukart.pl/gazeta/index.php?ident=200102
Urządzenia do sprawdzania poprawności wagi produktu

Na obecnym etapie rozwoju gospodarki wolnorynkowej w Polsce, w dobie bezpardonowej walki o klienta, podstawowymi metodami poprawy konkurencyjności firmy są: ˇ poprawa jakości produktu; ˇ obniżenie kosztów jego wytworzenia. Z uwagi na te wymagania coraz częściej różnego typu linie produkcyjne wyposażane są w wagi przepływowe (ang. checkweigher) - urządzenia testujące wagę produktu, sprawdzające jej poprawność i przeprowadzające na tej podstawie selekcję produktów, to znaczy odrzucenie z linii produkcyjnej tych egzemplarzy, których waga nie spełnia ustalonych wcześniej kryteriów.

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2004-12-01 12:20:57 GMT)
--------------------------------------------------

również: linia kontroli masy, jak tu: http://www.spoland.com.pl/systemy/checkweigher.htm
Selected response from:

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Grading comment
dzieki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4waga kontrolnaally.1
4waga
goodline
3 +1waga przepływowaMarek Daroszewski (MrMarDar)


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
waga przepływowa


Explanation:
do dynamicznego pomiaru masy
jak tu:
http://www.wdp.drukart.pl/gazeta/index.php?ident=200102
Urządzenia do sprawdzania poprawności wagi produktu

Na obecnym etapie rozwoju gospodarki wolnorynkowej w Polsce, w dobie bezpardonowej walki o klienta, podstawowymi metodami poprawy konkurencyjności firmy są: ˇ poprawa jakości produktu; ˇ obniżenie kosztów jego wytworzenia. Z uwagi na te wymagania coraz częściej różnego typu linie produkcyjne wyposażane są w wagi przepływowe (ang. checkweigher) - urządzenia testujące wagę produktu, sprawdzające jej poprawność i przeprowadzające na tej podstawie selekcję produktów, to znaczy odrzucenie z linii produkcyjnej tych egzemplarzy, których waga nie spełnia ustalonych wcześniej kryteriów.

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2004-12-01 12:20:57 GMT)
--------------------------------------------------

również: linia kontroli masy, jak tu: http://www.spoland.com.pl/systemy/checkweigher.htm

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 118
Grading comment
dzieki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  goodline: a może "przepustowa" dla tych "sypkich", co to nawet paru metrów przepłynać nie potrafią ??? :-)))
24 mins
  -> ;-)

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
waga


Explanation:
zakres: 10-200 lbs
"przemysłowa"
(do cementu, ziemii, wegla itp)

--------------------------------------------------
Note added at 38 mins (2004-12-01 12:49:58 GMT)
--------------------------------------------------

waga......produkcyjna / kontrolna / sprawdzająca / przepustowa ???

goodline
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 42

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Marek Daroszewski (MrMarDar): konia z rzędem dla Polaka, który powie jaki to zakres bez sięgania do słownika :((((
4 mins
  -> Ja dzielę na dwa, a mój koń jeszcze odejmuje 10 procent :-)))

1462 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
waga kontrolna


Explanation:
1. I work for a company selling scales and weighing lines, among others CHECKWEiGHERS, on Polish market. They are referred to as WAGI KONTROLNE.
2. Słownik naukowo-techniczny WNT:
~ kontrolna checking scales, checkweigher


    Reference: http://portalwiedzy.onet.pl/tlumacz.html?qs=waga+kontrolna&t...
ally.1