KudoZ home » English to Polish » Engineering: Industrial

stationary hydraulics

Polish translation: stacjonarne urządzenia (maszyny) hydrauliczne


19:24 Feb 22, 2009
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial
English term or phrase: stationary hydraulics
Off-highway and stationary hydraulics technology is becoming increasingly complex. To ensure excellent performance, original equipment manufacturers require components that last – and provide outstanding value.
The new web universe can help you find information on a number of applications in the off-highway and stationary hydraulic equipment market from forestry to plastic processing.
M.A.B.
Netherlands
Polish translation:stacjonarne urządzenia (maszyny) hydrauliczne
Explanation:
urządzenia lub maszyny hydrauliczne które ze względu na wielkość lub charakter wykonywanej pracy nie są przeznaczone do przemieszcznia z miejsca na miejsce...

--------------------------------------------------
Note added at 58 mins (2009-02-22 20:22:45 GMT)
--------------------------------------------------

wydaje mi się że "stacjonarne" brzmi bardziej fachowo niż "nieprzenośne".....ale biorąc pod uwagę że nie mam codziennego kontaktu z j. polskim (mój polski jest 20 lat stary) nieprzenośne może bardziej spełniać wymagania tekstu...poczekaj trochę może jeszcze ktoś napisze coś żeby było łatwiej zdecydować co lepsze....:)
Selected response from:

Darek Koter
Grading comment
Dzięki!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2stacjonarne urządzenia (maszyny) hydrauliczneDarek Koter
3stacjonarna hydromechanikarobwoj


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
stacjonarne urządzenia (maszyny) hydrauliczne


Explanation:
urządzenia lub maszyny hydrauliczne które ze względu na wielkość lub charakter wykonywanej pracy nie są przeznaczone do przemieszcznia z miejsca na miejsce...

--------------------------------------------------
Note added at 58 mins (2009-02-22 20:22:45 GMT)
--------------------------------------------------

wydaje mi się że "stacjonarne" brzmi bardziej fachowo niż "nieprzenośne".....ale biorąc pod uwagę że nie mam codziennego kontaktu z j. polskim (mój polski jest 20 lat stary) nieprzenośne może bardziej spełniać wymagania tekstu...poczekaj trochę może jeszcze ktoś napisze coś żeby było łatwiej zdecydować co lepsze....:)

Darek Koter
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Dzięki!
Notes to answerer
Asker: A "nieprzenośne" jak by wyglądało?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jerzy Czopik: stacjonarne, definitywnie
48 mins

agree  Crannmer: Nieprzenosne nie znaczy stacjonarne. Urzadzenia montowane w i na pojazdach nie sa zwykle przenosne, a jednoczesnie nijak nie sa stacjonarne :-)
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
stacjonarna hydromechanika


Explanation:
czyli technika hydromechaniki stacjonarnej itd
tak bym to przetłumaczył, bo hydraulics to wg WNT znaczy hydromechanika techniczna

robwoj
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 157

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Mierzejewski: IMO w takich tekstach należy jednak stosować bardziej formalne zwroty, np. stacjonarne urządzenia ...
15 hrs