KudoZ home » English to Polish » Engineering (general)

hand held data and video terminals

Polish translation: (na)ręczne terminale przetwarzania danych i obrazu


19:18 Feb 21, 2006
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / studium przypadku - si?y policyjne
English term or phrase: hand held data and video terminals
WE have recently been experimenting with the use of hand held data and video terminals (w rozdziale o rozwoju technologii)
Lidia Lewandowska-Nayar
Poland
Polish translation:(na)ręczne terminale przetwarzania danych i obrazu
Explanation:
lub typu palm(top) / handheld
Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
dzięki. To nie tylko do oglądania, ale i wysyłania wiadomości.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1przenośne terminale przetwarzania danych i obrazu
Adam Lankamer
4ręczne wyświetlacze do plików wideo i danych
Andrzej Mierzejewski
4(na)ręczne terminale przetwarzania danych i obrazu
Andrzej Lejman


Discussion entries: 1





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
przenośne terminale przetwarzania danych i obrazu


Explanation:
może coś w tym kierunku

Adam Lankamer
Luxembourg
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 101

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Lejman: przenośne to za mało
5 mins
  -> to jeszcze naręczne :-))

agree  Radello
12 hrs

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(na)ręczne terminale przetwarzania danych i obrazu


Explanation:
lub typu palm(top) / handheld

Andrzej Lejman
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 239
Grading comment
dzięki. To nie tylko do oglądania, ale i wysyłania wiadomości.

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ręczne wyświetlacze do plików wideo i danych


Explanation:
Proponuję w taki sposób, bo "terminale przetwarzania obrazu" to bezsensowna kalka językowa, ktora niczego nie oznacza.
Retoryczne pytanie do poprzedników: na co przetwarzany miałby być obraz w tych terminalach?

Moja odpowiedź jest oparta o założenie, że te terminale służą tylko do oglądania danych, a nie do ich wprowadzania. Askerka jeszcze nie odpowiedziała na moje pytanie.

--------------------------------------------------
Note added at 15 hrs (2006-02-22 10:47:28 GMT)
--------------------------------------------------

pisane w Unicode

Andrzej Mierzejewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 585

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Adam Lankamer: z Twojej odpowiedzi wynika, że to po prostu monitory (nawet bez klawiatury) i w ten sposób starając się uciec przed "bezsensowną kalką" stworzyłeś coś równie bez sensu ;-)
3 days21 hrs