KudoZ home » English to Polish » Engineering (general)

ducting turrets

Polish translation: Łącznik przegubowy


18:33 Mar 8, 2007
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / ventilation system
English term or phrase: ducting turrets
Xyz is the next generation of wholehouse heat recovery ventilation systems. It will effortlessly remove your home’s polluted air and provide a constant supply of clean filtered air, allowing you and your family to live in an ideal indoor environment. They are installer friendly and fit into many different orientations with their unique ducting turrets rotating to any required angle.
M.A.B.
Netherlands
Polish translation:Łącznik przegubowy
Explanation:
Poniżej opis patentowy dotyczący tej konstrukcji. Patent dotyczy łatwo montowalnego wymiennika ciepła. Owe "ducting turrets" służą do przyłączenia wymiennika do przewodów w obiegach pierwotnym i wtórnym. Ich zaletą jest możliwość niemal dowolnego ustawienia króćców w przestrzeni, a tym samym dopasowanie się do różnych konfiguracji przewodów powietrznych.

Polska nazwa jest moją własną propozycją, bo nie wydaje mi się, aby istniało już jakieś ukute określenie. W każdym razie, przy tej propozycji starałem się nie komplikować sprawy.

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs (2007-03-09 08:53:30 GMT)
--------------------------------------------------

Tutaj ów adres: http://v3.espacenet.com/textdes?DB=EPODOC&IDX=GB2361992&F=0&...
Selected response from:

PiotrA
Grading comment
Dałem w końcu 'łącznik'. Dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Łącznik przegubowyPiotrA
4 -1obrotowa głowica nawiewna
Marian Krzymiński


Discussion entries: 3





  

Answers


14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
obrotowa głowica nawiewna


Explanation:
Rodzaj kopułki stanowiącej zakończenie przewodu wentylacyjnego dzięki możliwości obrotu wokół osi można kierować wylot w pożądanym kierunku. Przypomina wieżyczkę czołgu, którego lufa stanowi dyszę nawiewową. Można obracać i kierować nawiawem w odpowiednią stronę.

Marian Krzymiński
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 82

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  PiotrA: Obrotowa głowica - ok, ale nie dla "nawiewnej". Ten element służy do łączenia wymiennika ciepła z przewodami wentylacyjnymi, zarówno wlotowymi, jak i wylotowymi...
18 mins

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Łącznik przegubowy


Explanation:
Poniżej opis patentowy dotyczący tej konstrukcji. Patent dotyczy łatwo montowalnego wymiennika ciepła. Owe "ducting turrets" służą do przyłączenia wymiennika do przewodów w obiegach pierwotnym i wtórnym. Ich zaletą jest możliwość niemal dowolnego ustawienia króćców w przestrzeni, a tym samym dopasowanie się do różnych konfiguracji przewodów powietrznych.

Polska nazwa jest moją własną propozycją, bo nie wydaje mi się, aby istniało już jakieś ukute określenie. W każdym razie, przy tej propozycji starałem się nie komplikować sprawy.

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs (2007-03-09 08:53:30 GMT)
--------------------------------------------------

Tutaj ów adres: http://v3.espacenet.com/textdes?DB=EPODOC&IDX=GB2361992&F=0&...

PiotrA
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 268
Grading comment
Dałem w końcu 'łącznik'. Dziękuję.