KudoZ home » English to Polish » Engineering (general)

load valve

Polish translation: Zawór wlotowy (sprężarki)


13:30 Jun 26, 2007
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
English term or phrase: load valve
Nic nie wiem - wyliczanka
Prawdopodobnie!!! dotyczy sprężarki
bartek
Polish translation:Zawór wlotowy (sprężarki)
Explanation:
Zawór wlotowy spreżarki sterowany serwozaworem odpowiada za otawrcie wlotu powietrza i obciążenie sprężarki, jego zamknięcie natomiast powoduje odciążenie spreżarki i pracę na biegu jałowym. Dotyczy to tak sprężarek śrubowych jak i łopatkowych. Pouczający link poniżej:
Selected response from:

Marian Krzymiński
Poland
Grading comment
Dzięki :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Zawór wlotowy (sprężarki)
Marian Krzymiński
4 +1zawór odciążającyPiotrA


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
zawór odciążający


Explanation:
Po angielsku nazywa się "load valve" lub "off-load valve"; oba pojęcia znaczą to samo i tłumaczą się jw. Jest to pozorna sprzeczność, bo to czy taki zawór służy do obciążenia, czy odciążenia sprężarki zależy tylko od tego, czy jest otwarty, czy zamknięty.

PiotrA
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 268

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Wojciech Kutta
33 mins
  -> Dzięki

neutral  Marian Krzymiński: oba pojęcia dotyczą tego samego zaworu ale nie znaczą to samo!
4 hrs
  -> Zawór wlotowy to jest "inlet valve" i nie inaczej. Na Twoim linku ów "load valve" to pozycja H (czyli zawór, który steruje otwarciem (lub zamknięciem) zaworu wlotowego...

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Zawór wlotowy (sprężarki)


Explanation:
Zawór wlotowy spreżarki sterowany serwozaworem odpowiada za otawrcie wlotu powietrza i obciążenie sprężarki, jego zamknięcie natomiast powoduje odciążenie spreżarki i pracę na biegu jałowym. Dotyczy to tak sprężarek śrubowych jak i łopatkowych. Pouczający link poniżej:


    Reference: http://www.techem.com.pl/supercharger.php?categoryId=lopa
Marian Krzymiński
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 82
Grading comment
Dzięki :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mrall
6 days