KudoZ home » English to Polish » Engineering (general)

extensive variables

Polish translation: wielkości ekstensywne/parametry ekstensywne/zmienne ekstensywne


17:30 Jul 7, 2007
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / engineering
English term or phrase: extensive variables
O zakładach chemicznych: Processing complexes must balance available hydraulic and hold-up capacity given that most of the materials being processed are either gases or liquids. This means that flows and inventories (known as extensive variables) must be properly sized and carefully managed throughout the entire plant operation.
Magdalena Psiuk
Poland
Polish translation:wielkości ekstensywne/parametry ekstensywne/zmienne ekstensywne
Explanation:
słownik naukowo-techniczny WNT
Selected response from:

Wojciech Wołoszyk
Poland
Grading comment
Dzieki!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3wielkości ekstensywne/parametry ekstensywne/zmienne ekstensywne
Wojciech Wołoszyk
5czynniki ekstensywneRoman Kozierkiewicz
4wielkości/parametry o dużym przedziale zmienności
Marian Krzymiński
4parametry globalne, wartości globalnePolangmar


Discussion entries: 2





  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
wielkości ekstensywne/parametry ekstensywne/zmienne ekstensywne


Explanation:
słownik naukowo-techniczny WNT

Wojciech Wołoszyk
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Dzieki!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: To jest termin termodynamiczny (w WNT jest przecież kwalifikator "fiz."), a nie można przenosić dosłownych tłumaczeń między tak odległymi dziedzinami jak termodynamika i produkcja przemysłowa.
59 mins

agree  Jerzy Matwiejczuk: Byłbym za "wielkościami ekstensywnymi", tj. zależnymi od wielkości systemu.
1 hr

agree  Witold Wiechowski: http://tinyurl.com/2adktg; "wielkości ekstensywne"; The extensive variables are proportional to the amount of substance present.Energy, volume, entropy, total magnetisation, enthalpy, Gibbs and Helmholtz free energies and heat capacities are all extensive
5 hrs

agree  skisteeps
5 hrs

33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wielkości/parametry o dużym przedziale zmienności


Explanation:
IHMO

Marian Krzymiński
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 82

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
parametry globalne, wartości globalne


Explanation:
...globalna, co oznacza, że dla tego elementu nie można wprowadzać wartości dla poszczególnych pracowników, a jedynie globalne dla firmy.
http://tinyurl.com/353kay

...wartości globalne dla firmy, dostępne później w oknach pracowników i wzorców jako wartości globalne...
http://tinyurl.com/yulnzd

Parametry globalne firmy
http://tinyurl.com/2c8gbp

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1770

20 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
czynniki ekstensywne


Explanation:
Termin ekonomiczny

Roman Kozierkiewicz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: Nigdzie nie sugeruję, że "extensive variables" określone w tekście jako "flows and inventories" mają coś wspólnego z termodynamiką - wręcz przeciwnie - proszę (uważnie!) przeczytać moją wypowiedź i (dobrze!) się zastanowić nad jej sensem.
3 days20 hrs