KudoZ home » English to Polish » Engineering (general)

power trim and trim tabs

Polish translation: klapy pawężowe/klapy wyważające/trym klapy


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:trim tabs
Polish translation:klapy pawężowe/klapy wyważające/trym klapy
Entered by: Pytia

06:31 Sep 14, 2007
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / seamanship
English term or phrase: power trim and trim tabs
Student of Advanced Powerboat Course can demonstrate a practical understanding and correct use of power trim and trim tabs
Renata Swigonska
Poland
mechanizm trymowania silnika i klapy pawężowe/klapy wyważające/trym klapy
Explanation:
Trim-tabs (klapy pawężowe, klapy wyważające, trym klapy) przeznaczone do zmiany kąta ustawienia kadłuba względem poziomu wody.

Mechanizm trymowania silnika (regulacja podczas pływania kąta nachylenia silnika w stosunku do kadłuba jachtu).
Selected response from:

Pytia
Grading comment
dziękuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1system elektrycznego trymowania
Monika Rozwarzewska
3mechanizm trymowania silnika i klapy pawężowe/klapy wyważające/trym klapy
Pytia


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
system elektrycznego trymowania


Explanation:
to jeśli chodzi o pierwszy termin. Przy czym termin ten bardzo często pozostawia się w oryginale.

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2007-09-14 06:40:20 GMT)
--------------------------------------------------

mechanizm trymowania (silnika) - takie coś też znalazłam

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2007-09-14 06:41:05 GMT)
--------------------------------------------------

trim tab natomiast to statecznik samosteru - ale zasadniczo, należy pytać o jedną rzecz.

Monika Rozwarzewska
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  salachna
4 hrs
  -> dzięki!

neutral  Andrzej Mierzejewski: samoster dotyczy jachtów żaglowych, a w pytaniu chodzi o powerboats = szybkie łodzie silnikowe/motorowe, łodzie wyścigowe, itp.
5 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
mechanizm trymowania silnika i klapy pawężowe/klapy wyważające/trym klapy


Explanation:
Trim-tabs (klapy pawężowe, klapy wyważające, trym klapy) przeznaczone do zmiany kąta ustawienia kadłuba względem poziomu wody.

Mechanizm trymowania silnika (regulacja podczas pływania kąta nachylenia silnika w stosunku do kadłuba jachtu).



    www.kluczynski-sails.com.pl/?trim=1 - 84k
Pytia
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16
Grading comment
dziękuje