KudoZ home » English to Polish » Engineering (general)

double point control

Polish translation: regulacja dwupunktowa


07:53 Sep 17, 2007
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
English term or phrase: double point control
http://www.ohmartvega.com/downloads/BA/19949-EN.pdf
str.16
plotka
Polish translation:regulacja dwupunktowa
Explanation:
np. poziomu wody
Dom / Architektura - Forum
Regulacja dwupunktowa (nastawa fabryczna) jest potrzebna, gdy moc kotła grzejnego jest znacznie większa od wyliczonego zapotrzebowania ciepła (np. aby ...
www.impactmedia.pl/forum/dom/index.php/article.10728.html

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2007-09-17 19:16:47 GMT)
--------------------------------------------------

Bardzo cenny link (PiotrA) Kluczowe są rys. 1.14 do 1.17 Moje wniosk są nastepujace:
Single point (rys. 1.14) - kontrola przepełnienia (on i off na jednym poziomie)
Dual point (rys. 1.15) - kontola pompowania: od min (on) do max (off)
Twofold single point (zakładam, że to dual single point)
rys. 1.16 - detekcja stanu mini. i max. za pomocą dwu czujników typu single point
rys 1.17 - detekcja poziomu (równiez przepełnienia) w każdym z dwu osobnych zbiorników, czyli ukłda zdwojony eletrod jednopunktowych (propozycja TechWrite)
Histereza jest isotna dla czujnika jednopunktowego (on/off na jednym poziomie). Ale jako czynnik wyróżniający?
NIe bardzo łapię

Selected response from:

A.G.
Grading comment
thx
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2regulacja dwupunktowaA.G.
4regulacja dwustanowa/dwupołożeniowa/dwustawna z histereząPiotrA


  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
regulacja dwustanowa/dwupołożeniowa/dwustawna z histerezą


Explanation:
Tutaj ważne jest nie to, czy dwupunktowa czy dwustawna (bo to jest to samo), tylko to, że z histerezą. A to dlatego, żeby odróżnić to od regulacji dual single point control.

Poniżej dobrze pokazana idea wszystkich rodzajów regulacji, które wymienia kol. Wiechowski:


    Reference: http://www.ktest.sk/vega/informacie/vodivostne.pdf
PiotrA
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 268

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  A.G.: (positive): uwagi w moim okienku
4 hrs

2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
regulacja dwupunktowa


Explanation:
np. poziomu wody
Dom / Architektura - Forum
Regulacja dwupunktowa (nastawa fabryczna) jest potrzebna, gdy moc kotła grzejnego jest znacznie większa od wyliczonego zapotrzebowania ciepła (np. aby ...
www.impactmedia.pl/forum/dom/index.php/article.10728.html

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2007-09-17 19:16:47 GMT)
--------------------------------------------------

Bardzo cenny link (PiotrA) Kluczowe są rys. 1.14 do 1.17 Moje wniosk są nastepujace:
Single point (rys. 1.14) - kontrola przepełnienia (on i off na jednym poziomie)
Dual point (rys. 1.15) - kontola pompowania: od min (on) do max (off)
Twofold single point (zakładam, że to dual single point)
rys. 1.16 - detekcja stanu mini. i max. za pomocą dwu czujników typu single point
rys 1.17 - detekcja poziomu (równiez przepełnienia) w każdym z dwu osobnych zbiorników, czyli ukłda zdwojony eletrod jednopunktowych (propozycja TechWrite)
Histereza jest isotna dla czujnika jednopunktowego (on/off na jednym poziomie). Ale jako czynnik wyróżniający?
NIe bardzo łapię



A.G.
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 764
Grading comment
thx
Notes to answerer
Asker: dziękuję


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  TechWrite
25 mins
  -> dziękuję

agree  Witold Wiechowski: albo dwustanowa , wygląda na to, że dual-single point control, double-single point control i double point control to jeden pies
4 hrs
  -> dziękuję, ale dwustanowa = lepiej

neutral  PiotrA: Histereza jako czynnik wyróżniający: histereza to właśnie owa różnica poziomów (albo jest albo jej nie ma)
22 hrs
  -> Credit for you, ale proponowałbym askerowi, by zamiast histerezy ( inaczej ją rozumiem) dal jednak jako wyróżnik: tryb pompowania