KudoZ home » English to Polish » Engineering (general)

analogue measured data transmission

Polish translation: czujnik z sygnałem prądowym/z sygnałem analogowym


07:52 Sep 18, 2007
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
English term or phrase: analogue measured data transmission
sensor with analogue measured data transmission

http://www.ohmartvega.com/downloads/BA/19949-EN.pdf
str.3
plotka
Polish translation:czujnik z sygnałem prądowym/z sygnałem analogowym
Explanation:
tutaj: sensor with analogue measured data transmission = czujnik z sygnałem prądowym/analogowym

To znaczy, że czujnik wysyła sygnał analogowy: prąd w zakresie 4 - 20 mA jest proporcjonalny do mierzonej wartości.
W danych technicznych (str. 5) jest informacja, że Vegator ma wejście analogowe (dla sygnału analogowego).

Askerka wzięła bardzo specjalistyczny tekst, na dodatek napisany nie do końca poprawnie. Niektóre sformułowania są napisane tak, że można je zrozumieć odwrotnie.

--------------------------------------------------
Note added at   15 godz. (2007-09-18 23:21:48 GMT)
--------------------------------------------------

tutaj jest opisany pomiar pojemnościowy, analogicznie , jak dla Vegatora:

http://www.casp.pl/pl/dokumenty/poziom

Pomiar pojemnościowy
Przy pojemnościowym pomiarze poziomu jedną okładkę kondensatora stanowi izolowana lub nieizolowana sonda natomiast drugą jest metalowa ścianka zbiornika lub sonda pomocnicza (w postaci koncentrycznej rury wokół sondy pomiarowej lub pręta umieszczonego blisko i równoległego do sondy pomiarowej).
Dielektrykiem jest medium, gaz ponad poziomem medium i ewentualnie izolacja sondy pomiarowej. Zmiana poziomu medium wpływa na pojemność tak utworzonego “kondensatora” co z kolei jest przetwarzane na sygnał wyjściowy 4 ... 20 mA przez blok elektroniczny umieszczony w głowicy sondy.
Selected response from:

Andrzej Mierzejewski
Poland
Grading comment
dzięki, od tej dyskusji głowa boli ale twoje tłumaczenie jakoś najbardziej jest składne w tej instrukcji > Dzięki (wielkie) wszystkim za odpowiedzi. ;-)
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5czujnik z sygnałem prądowym/z sygnałem analogowym
Andrzej Mierzejewski
4 +1przesyłanie zmierzonych danych analogowych
ironsz
4 +1transmisja danych pomierzonych analogowo
Wojciech Kutta
4analogowa transmisja danych pomiarowychPolangmar
4 -1analogowo mierzona transmisja danych
TechWrite
3przesyłanie/transmisja analogowych danych pomiarowych
Pytia


Discussion entries: 1





  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
przesyłanie zmierzonych danych analogowych


Explanation:
can't see what your problem is, gossip :)

ironsz
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 93

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pytia: o to chodzi
1 hr
  -> no skoro sama Pytia tak mówi, to nie ma byka na..

neutral  Andrzej Mierzejewski: nie "zmierzone dane analogowe", lecz sygnał analogowy - ciągły przepływ prądu stałego proporcjonalnego do mierzonej wielkości.
2 hrs

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
analogowo mierzona transmisja danych


Explanation:
Mam nadzieję, że pomoże...

TechWrite
Israel
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Andrzej Mierzejewski: na pewno nie o to chodzi
48 mins

23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
transmisja danych pomierzonych analogowo


Explanation:
raczej tak

Wojciech Kutta
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  TechWrite: zastanawiałam się też nad taką możliwością
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
przesyłanie/transmisja analogowych danych pomiarowych


Explanation:
W tekście chodzi o czujniki analogowe wyposażone możliwości transmisji tych danych

Pytia
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
analogowa transmisja danych pomiarowych


Explanation:
Lub:
analogowa transmisja mierzonych danych

To transmisja jest analogowa (przeciwieństwo transmisji cyfrowej), a dane są (z)mierzone. Można by to tak zapisać: analogue measured-data transmission, (analogue measured-data-transmission).

http://tinyurl.com/27sloc
( http://tinyurl.com/2z8gzw )
http://tinyurl.com/ytuj3c

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1770

54 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
czujnik z sygnałem prądowym/z sygnałem analogowym


Explanation:
tutaj: sensor with analogue measured data transmission = czujnik z sygnałem prądowym/analogowym

To znaczy, że czujnik wysyła sygnał analogowy: prąd w zakresie 4 - 20 mA jest proporcjonalny do mierzonej wartości.
W danych technicznych (str. 5) jest informacja, że Vegator ma wejście analogowe (dla sygnału analogowego).

Askerka wzięła bardzo specjalistyczny tekst, na dodatek napisany nie do końca poprawnie. Niektóre sformułowania są napisane tak, że można je zrozumieć odwrotnie.

--------------------------------------------------
Note added at   15 godz. (2007-09-18 23:21:48 GMT)
--------------------------------------------------

tutaj jest opisany pomiar pojemnościowy, analogicznie , jak dla Vegatora:

http://www.casp.pl/pl/dokumenty/poziom

Pomiar pojemnościowy
Przy pojemnościowym pomiarze poziomu jedną okładkę kondensatora stanowi izolowana lub nieizolowana sonda natomiast drugą jest metalowa ścianka zbiornika lub sonda pomocnicza (w postaci koncentrycznej rury wokół sondy pomiarowej lub pręta umieszczonego blisko i równoległego do sondy pomiarowej).
Dielektrykiem jest medium, gaz ponad poziomem medium i ewentualnie izolacja sondy pomiarowej. Zmiana poziomu medium wpływa na pojemność tak utworzonego “kondensatora” co z kolei jest przetwarzane na sygnał wyjściowy 4 ... 20 mA przez blok elektroniczny umieszczony w głowicy sondy.


Andrzej Mierzejewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 585
Grading comment
dzięki, od tej dyskusji głowa boli ale twoje tłumaczenie jakoś najbardziej jest składne w tej instrukcji > Dzięki (wielkie) wszystkim za odpowiedzi. ;-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  M.A.B.: Ale gdzieś uciekło "transmission"?
7 hrs
  -> Nie szkodzi, nie mamy obowiązku tłumaczenia każdego wyrazu. Czujnik generuje prąd o określonej wartości - to jest transmission. Tekst napisali Niemcy i nie jest to wzorcowy angielski.