KudoZ home » English to Polish » Engineering (general)

air way downstream turbine

Polish translation: turbina na drodze przepływu powietrza


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:air way downstream turbine
Polish translation:turbina na drodze przepływu powietrza
Entered by: monico

07:23 Nov 7, 2007
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
English term or phrase: air way downstream turbine
Due to larger pressure drop on the air way downstream turbine, the pressure at turbine inlet got smaller with a result of reduction the cold production.
monico
Poland
turbina na drodze przepływu powietrza
Explanation:
"Downstream" oznacza, że znajduje się ona za czymś (poniżej czegoś) na tej drodze lub że jest następną/kolejną turbiną - trudno to oddać w zwięzłym tłumaczeniu (i chyba nie ma takiej potrzeby:).

...a high pressure turbine rotor comprising an upstream turbine disk and a downstream turbine disk.
http://tinyurl.com/yomxfr

http://tinyurl.com/2xgq94
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3turbina na drodze przepływu powietrzaPolangmar
3turbina powietrzna z kierownicą strumienia
Eliza Szupryczyńska


  

Answers


17 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
turbina powietrzna z kierownicą strumienia


Explanation:
Myślę, że może chodzić o turbinę, w której strumień powietrza jest kierowany w górę lub w dół. Nie jest to zbyt zwięzła nazwa, niestety..

Example sentence(s):
  • Kierownica turbiny to wieniec łopatek, który nakierowuje spaliny na łopatki wirnika turbinowego. Ciśnienie doładowania w zależności od zastosowania sięga od 0,6 do (...)
  • Strumień powietrza z wiejącego wiatru kierowany jest na łopatki turbiny za pomocą kierownicy, zbudowanej jako połowa czaszy oraz nawiewek.

    Reference: http://www.forumsamochodowe.pl/slownikmotoryzacyjny/index.ph...
    Reference: http://www.energia.dczt.wroc.pl/files/Analiza%20dorobku%20in...
Eliza Szupryczyńska
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

18 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
turbina na drodze przepływu powietrza


Explanation:
"Downstream" oznacza, że znajduje się ona za czymś (poniżej czegoś) na tej drodze lub że jest następną/kolejną turbiną - trudno to oddać w zwięzłym tłumaczeniu (i chyba nie ma takiej potrzeby:).

...a high pressure turbine rotor comprising an upstream turbine disk and a downstream turbine disk.
http://tinyurl.com/yomxfr

http://tinyurl.com/2xgq94

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1770
Grading comment
Dziękuję