KudoZ home » English to Polish » Engineering (general)

CAT turnaround

Polish translation: tu: cat = FCCU


10:19 Jan 20, 2008
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
English term or phrase: CAT turnaround
Przykład tego, o co pytam można znaleźć na obrazkach tutaj:

http://www.atscaf.com/catSlideShow/MEMDISC/ALBUM_A/VIEW/ALBU...
Piotr Bienkowski
Poland
Polish translation:tu: cat = FCCU
Explanation:
Fluidized Catalytic Cracking Unit (FCCU),
http://www.bizjournals.com/memphis/stories/2001/05/28/daily9...
Fluid Cat Cracking Units (FCCU)
http://www.gogreenindustries.com/FP/Clippings/RefineryMtce-2...

Cat jest skrotem od catalytic. Fachowcom od rafinerii wystarczy 'cat' gdy mowi sie o FCCU.


--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs (2008-01-21 08:36:42 GMT)
--------------------------------------------------

Prawdopodobnie bedzie to wymiana reaktora, regenaratora, w ktorym znajduje sie zloze fluidalne z katalizatorem.
Sam proces FCC ladnie jest opisany tu:
http://www.nw.pwr.wroc.pl/~trawczynski/wyklady/kraking-kat.p...
Selected response from:

mrall
Poland
Grading comment
Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5przebudowa katalizatoraAndrzejW
3 +1tu: cat = FCCUmrall


Discussion entries: 10





  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
cat turnaround
przebudowa katalizatora


Explanation:
dotyczy jednostki krakingu katalitycznego (FCCU)

AndrzejW
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  A.G.: co tu nowego 6 godz. później?
4 mins

neutral  mrall: w tym wypadku katalizator to drobnoziarnisty produkt znajdujacy sie w reaktorze lub regeneratorze, wiec katalizatora sie nie przebudowuje
13 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
cat
tu: cat = FCCU


Explanation:
Fluidized Catalytic Cracking Unit (FCCU),
http://www.bizjournals.com/memphis/stories/2001/05/28/daily9...
Fluid Cat Cracking Units (FCCU)
http://www.gogreenindustries.com/FP/Clippings/RefineryMtce-2...

Cat jest skrotem od catalytic. Fachowcom od rafinerii wystarczy 'cat' gdy mowi sie o FCCU.


--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs (2008-01-21 08:36:42 GMT)
--------------------------------------------------

Prawdopodobnie bedzie to wymiana reaktora, regenaratora, w ktorym znajduje sie zloze fluidalne z katalizatorem.
Sam proces FCC ladnie jest opisany tu:
http://www.nw.pwr.wroc.pl/~trawczynski/wyklady/kraking-kat.p...

mrall
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 92
Grading comment
Dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  A.G.: zgoda, ale chodzi o turnaround = overhaul czyli remont/wyłączenie z operacji bloku FCCU
12 mins
  -> patrzac na zdjecia, mysle, ze chodzi o wymiane FCCU, albo czesci katalitycznej