KudoZ home » English to Polish » Engineering (general)

fuel base

Polish translation: tutaj: baza paliwowa/podstawowe paliwo


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:fuel base
Polish translation:tutaj: baza paliwowa/podstawowe paliwo
Entered by: Lady Lazarus

08:47 Jan 21, 2008
English to Polish translations [PRO]
Science - Engineering (general)
English term or phrase: fuel base
[aż się boję zapytać...]
jedna z cech charakteryzujących dany obiekt, cały punkt opisuje parametry paliwa:
1. a bullet description of a plant:
....
d/ FUEL BASE/inputs/consumption
...
Dziękuję z góry
Lady Lazarus
baza paliwowa
Explanation:
hth
Selected response from:

Adam Lankamer
Luxembourg
Grading comment
Dzięki, z follow-up maila wynikło, że o to właśnie chodziło [oczywiście w znaczeniu 'podstawowe paliwo', czyli rodzaj stosowanego paliwa]. Chyba we wszystkich propozycjach o to chodziło, ta była pierwsza.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1baza paliwowa
Adam Lankamer
3 +1podstawowe paliwoPolangmar
3 +1podstawa paliwa
Jerzy Matwiejczuk


Discussion entries: 12





  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
baza paliwowa


Explanation:
hth

Adam Lankamer
Luxembourg
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 101
Grading comment
Dzięki, z follow-up maila wynikło, że o to właśnie chodziło [oczywiście w znaczeniu 'podstawowe paliwo', czyli rodzaj stosowanego paliwa]. Chyba we wszystkich propozycjach o to chodziło, ta była pierwsza.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  pauline_b
5 hrs

neutral  mrall: baza paliwowa? a consumption jak w tym ujac?
1 day14 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
podstawa paliwa


Explanation:
Np. ropa naftowa, etanol, oleje roślinne itp.


--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2008-01-21 10:00:10 GMT)
--------------------------------------------------

Większość stron natywnych używa tego określenia w podanym tu znaczeniu. Tym bardziej, że w pytaniu mowa jest o parametrach paliwa.
http://tinyurl.com/22xy68

--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2008-01-21 10:03:37 GMT)
--------------------------------------------------

http://tinyurl.com/26y5ar

--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2008-01-21 10:05:30 GMT)
--------------------------------------------------

Patrz tutaj m.in. "green fuel base"
http://tinyurl.com/2yp9ex


    Reference: http://tinyurl.com/2f2aou
Jerzy Matwiejczuk
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 297

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  legato
6 hrs
  -> Dziękuję!

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
podstawowe paliwo


Explanation:
Może tak.

Of course CHB can be based on any fuel base—on gas, as it normally is, on biomass, and on nuclear power.
http://tinyurl.com/254zmw

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2008-01-21 20:21:15 GMT)
--------------------------------------------------

Lub:
paliwo podstawowe

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1770

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mrall: glowne paliwo tez moze byc
1 day3 hrs
  -> Dziękuję za wsparcie merytoryczne.:)