KudoZ home » English to Polish » Engineering (general)

resid line

Polish translation: ciężka frakcja ropy naftowej, olej ciężki, olej pozostałościowy, redukat


09:02 Feb 16, 2008
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
English term or phrase: resid line
710°F (376°C) Resid Line? No Problem.
With the DigitalFlow XMT868i combined with the BWT
system from GE, you can measure cryogenic fluids like
LNG or the demanding temperatures of coker resid lines
that can run hotter than 700°F (371°C). Ultrasonic
flowmeters will not cause pressure drop and have no
impulse lines to plug, making them a great solution for
difficult fluids like resid lines. Even though most
ultrasonic manufacturers’ flowmeters can only handle up
to 500°F (260°C), GE’s BWT systems have been able to
reach up to 1000°F (537°C). The unique design removes
the piezoelectric element from the extreme temperatures
by using wave guide technology. The transducer can
even be swapped out under operating conditions. One
customer has installed 16 units, replacing their wedge
meters, and has had them operating maintenance free
for more than five years.
plotka
Polish translation:ciężka frakcja ropy naftowej, olej ciężki, olej pozostałościowy, redukat
Explanation:
resid
Residual oil.
http://www.thefreedictionary.com/resid

residual oil
The low-grade oil products that remain after the distillation of petroleum, used in adhesives, roofing compounds, and asphalt manufacture.
http://tinyurl.com/23kh98

Aby wyodrębnić z ropy jej poszczególne składniki (np. benzynę) stosuje się destylację frakcyjną. Ropę rozdziela się na frakcje dzięki różnicy w temperaturach wrzenia poszczególnych jej składników.
Jest podstawowym surowcem przemysłu petrochemicznego stosowanym do otrzymywania m.in. benzyny, nafty, olejów, parafiny, smarów, asfaltów, mazutów, wazelin.
http://tinyurl.com/295zru

Ropa naftowa jest przerabiana metodami: destylacji frakcyjnej (destylacja), rafinacji, ekstrakcji selektywnymi rozpuszczalnikami (np. glikolem dietylowym), krystalizacji i in. jak: hydrokraking, kraking czy reforming katalityczny.
W wyniku destylacji ropy naftowej otrzymuje się kolejno: gazy rafineryjne, eter naftowy, ligroinę, benzynę lekką i ciężką, naftę, oleje mineralne i mazut, a wyniku jego destylacji oleje opałowe i smarowe i ostatecznie asfalt (o najwyższej temperaturze wrzenia).
http://tinyurl.com/2cuj2q

http://tinyurl.com/2yss2u
http://netsprint.sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2573612
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
dzięki bardzo
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4ciężka frakcja ropy naftowej, olej ciężki, olej pozostałościowy, redukatPolangmar
3 -1resid from residualJeanette B.


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
resid from residual


Explanation:
pozostały, szcątkowy, reszta.




    Reference: http://www.thefreedictionary.com/resid
Jeanette B.
Native speaker of: Native in Norwegian (Bokmal)Norwegian (Bokmal)
Notes to answerer
Asker: thx

Asker: tylko jak to połączyć z "line" tutaj??

Asker: difficult fluids like resid lines???


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Polangmar: Pytanie jest na polski, a tłumaczenie błędne. Sorry.:)
8 hrs

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ciężka frakcja ropy naftowej, olej ciężki, olej pozostałościowy, redukat


Explanation:
resid
Residual oil.
http://www.thefreedictionary.com/resid

residual oil
The low-grade oil products that remain after the distillation of petroleum, used in adhesives, roofing compounds, and asphalt manufacture.
http://tinyurl.com/23kh98

Aby wyodrębnić z ropy jej poszczególne składniki (np. benzynę) stosuje się destylację frakcyjną. Ropę rozdziela się na frakcje dzięki różnicy w temperaturach wrzenia poszczególnych jej składników.
Jest podstawowym surowcem przemysłu petrochemicznego stosowanym do otrzymywania m.in. benzyny, nafty, olejów, parafiny, smarów, asfaltów, mazutów, wazelin.
http://tinyurl.com/295zru

Ropa naftowa jest przerabiana metodami: destylacji frakcyjnej (destylacja), rafinacji, ekstrakcji selektywnymi rozpuszczalnikami (np. glikolem dietylowym), krystalizacji i in. jak: hydrokraking, kraking czy reforming katalityczny.
W wyniku destylacji ropy naftowej otrzymuje się kolejno: gazy rafineryjne, eter naftowy, ligroinę, benzynę lekką i ciężką, naftę, oleje mineralne i mazut, a wyniku jego destylacji oleje opałowe i smarowe i ostatecznie asfalt (o najwyższej temperaturze wrzenia).
http://tinyurl.com/2cuj2q

http://tinyurl.com/2yss2u
http://netsprint.sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2573612

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1770
Grading comment
dzięki bardzo