KudoZ home » English to Polish » Engineering (general)

idle pin

Polish translation: trzpien/iglica przyslony powietrznej


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:idle pin
Polish translation:trzpien/iglica przyslony powietrznej
Entered by: atche84

16:43 Apr 25, 2008
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / papierośnica
English term or phrase: idle pin
tak, jak w cytacie:
Then, as the engine warms up and the heat mass tries rotates, the cam is held in place by the fast idle pin until you blip the throttle. When you blip the throttle, the pressure against the cam is released and it can finally rotate to where the heat mass wants it based on temperature. As the throttle closes from the blip, the linkage pushes the fast idle pin inward.
bartek
trzpien/iglica przyslony powietrznej
Explanation:
Bartku, podziwiam Twa zdolnosc wykopywac teksty poza chlopska wyobraznia.
Chodzi nie o normalne obroty biegu jalowego, lecz o obroty przyspieszone przy rozruchu zimnego silnika. Tzw. automatyczna przyslona powietrzna - PrPw (choke) ma kilka ciekawych rozwiazan.
Tu chodzi o przyslone elektryczna (spotyka sie np. w starszych modelach Garbusa VW).
Przed rozruchem nalezy pedal przyspieszenia wcisnac "do dechy" - uklad dzwigien zamyka PrPw. Trzpien zaczepia sie o sektor stopniowy na osi PrPW i trzyma PrPw w pozycji zamknietej. Ale przy wlaczeniu zaplonu (stacyjki) przez bimetalowa sprezyne (przysuwajaca trzpien do i od sektora na osi PrPw) plynie prad, sprezyna nagrzewa sie i odsuwa trzpien od sektora. Nic sie nie zmienia (PrPw zamknieta, wysokie obroty) do ponownego wcisniecia pedalu - trzpien pozostaje zaczepiony w pozycji wyjsciowej. Po wcisnieciu pedaly trzpien jest odblokowany i PrPw moze otworzyc sie czesciowo (jesli sprezyna nie nagrzala sie wystarczajaco) lub calkowicie (sprezyna i silnik nagrzane do normy).
Po calkowitym odsunieciu trzpienia uzyskuje sie obroty normalne biegu jalowego (PrPw otwarta).
Czas pelnego nagrzania sie sprezyny jest ustalony tak, aby odpowiadal nagrzaniu sie silnika - stosuje sie w silnikach z chlodzeniem powietrznym.
W silnikach z chlodzeniem wodnym zamiast pradu sprezyna jest nagrzewana woda chlodzaca.
Selected response from:

atche84
Grading comment
dzięki :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4trzpien/iglica przyslony powietrznej
atche84
4wkręt regulacji obrotów biegu jałowego
maciejm
3iglica [zaworu] biegu jałowego
skisteeps


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
iglica [zaworu] biegu jałowego


Explanation:
http://www.google.com/search?hl=en&q=iglica zaworu biegu jał...
Występuje w różnych kombinacjach, ale o to chodzi.

skisteeps
Canada
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wkręt regulacji obrotów biegu jałowego


Explanation:
First off, your IDLE pin does not rev anything. It is typically a screw that holds the accelerator down to prevent the engine from shutting off. There are two things you may need to adjust to fix your problem; here's what I would do:

First look at that idle pin. The little flap on the accelerator coil thing should be resting on the pin. If not, then your accelerator cable is too tight. If this is the case:

Adjust the accelerator cable so that it is looser. Its just two bolts on either side, loosen the one closest to the accelerator coil thing, and the tighten the one on the other side. That will loosen the cable itself.

Now if when you crank the car, it idles smoothly (at 900rpm more or less, each engine is different), its most likely the above problem. If it idles high (1000+rpm) then the idle pin is most likely screwed in too far, you need to crank the car up, and SLIGHTLY unscrew the pin.. a little bit goes a long way.. until the engine idles smoothly, but sub-1k rpm.

This will most likely fix your problem.


    Reference: http://www.feoa.net/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p...
maciejm
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 116
Notes to answerer
Asker: Rany, Maciek, pewnyś?


23 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
fast idle pin
trzpien/iglica przyslony powietrznej


Explanation:
Bartku, podziwiam Twa zdolnosc wykopywac teksty poza chlopska wyobraznia.
Chodzi nie o normalne obroty biegu jalowego, lecz o obroty przyspieszone przy rozruchu zimnego silnika. Tzw. automatyczna przyslona powietrzna - PrPw (choke) ma kilka ciekawych rozwiazan.
Tu chodzi o przyslone elektryczna (spotyka sie np. w starszych modelach Garbusa VW).
Przed rozruchem nalezy pedal przyspieszenia wcisnac "do dechy" - uklad dzwigien zamyka PrPw. Trzpien zaczepia sie o sektor stopniowy na osi PrPW i trzyma PrPw w pozycji zamknietej. Ale przy wlaczeniu zaplonu (stacyjki) przez bimetalowa sprezyne (przysuwajaca trzpien do i od sektora na osi PrPw) plynie prad, sprezyna nagrzewa sie i odsuwa trzpien od sektora. Nic sie nie zmienia (PrPw zamknieta, wysokie obroty) do ponownego wcisniecia pedalu - trzpien pozostaje zaczepiony w pozycji wyjsciowej. Po wcisnieciu pedaly trzpien jest odblokowany i PrPw moze otworzyc sie czesciowo (jesli sprezyna nie nagrzala sie wystarczajaco) lub calkowicie (sprezyna i silnik nagrzane do normy).
Po calkowitym odsunieciu trzpienia uzyskuje sie obroty normalne biegu jalowego (PrPw otwarta).
Czas pelnego nagrzania sie sprezyny jest ustalony tak, aby odpowiadal nagrzaniu sie silnika - stosuje sie w silnikach z chlodzeniem powietrznym.
W silnikach z chlodzeniem wodnym zamiast pradu sprezyna jest nagrzewana woda chlodzaca.


atche84
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 38
Grading comment
dzięki :)