KudoZ home » English to Polish » Engineering (general)

slit coils

Polish translation: kręgi taśmy ciętej


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:slit coils
Polish translation:kręgi taśmy ciętej
Entered by: Magdalena Wysmyk

16:59 Feb 1, 2009
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
English term or phrase: slit coils
Fragment prezentacji na temat bezpieczeństwa pracy w firmie zajmującej się produkcją stali.

We have continued our efforts to improve our performance:
- Several actions have well progressed in 2008: fall from heights, coil storage, lock-out/tag-out, stability of slit coils, railway safety, etc.
Magdalena Wysmyk
Poland
kręgi taśmy ciętej
Explanation:
Taśmę szeroką (blachę taśmową) tnie się na nożycach krążkowych wzdłużnie na węższe paski czyli taśmę wąską. Materiał jest dostarczany w postaci kręgu (przez laików nazywanego błędnie zwojem), następnie jest rozwijany, po przejściu przez nożycę i rozcięciu taśmy są ponownie zwijane na zwijarkach w kręgi. Te kręgi są układane w stosy, jeden na drugim i chodzi o to, żeby taki stos był stabilny, bo jak się to wywróci, to może zrobić komuś krzywdę. Wyobraż sobie układanie wieży z klocków (albo z warcabów) - jak jest za wysoka, to się przewraca.
Selected response from:

Joanna Rączka
Poland
Grading comment
Dziękuję serdecznie.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1kręgi taśmy ciętej
Joanna Rączka
4 -1zwoje (stali)
Hanna Burdon
3cięcie kręgów
ECOlibre


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
cięcie kręgów


Explanation:
chodzi o cięcie kręgów blach na taśmy i arkusze


    Reference: http://tiny.pl/vpb5
ECOlibre
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Joanna Rączka: slitting to cięcie wzdłużne - tylko na taśmy
25 mins

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
kręgi taśmy ciętej


Explanation:
Taśmę szeroką (blachę taśmową) tnie się na nożycach krążkowych wzdłużnie na węższe paski czyli taśmę wąską. Materiał jest dostarczany w postaci kręgu (przez laików nazywanego błędnie zwojem), następnie jest rozwijany, po przejściu przez nożycę i rozcięciu taśmy są ponownie zwijane na zwijarkach w kręgi. Te kręgi są układane w stosy, jeden na drugim i chodzi o to, żeby taki stos był stabilny, bo jak się to wywróci, to może zrobić komuś krzywdę. Wyobraż sobie układanie wieży z klocków (albo z warcabów) - jak jest za wysoka, to się przewraca.

Joanna Rączka
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 84
Grading comment
Dziękuję serdecznie.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar: kręgi taśmy (stalowej) - w tym kontekście w ten sposób
7 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
zwoje (stali)


Explanation:
Stabilność zwojów stalowych / zwojów taśmy stalowej.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2009-02-01 19:30:12 GMT)
--------------------------------------------------

Zwoje taśmy stalowej zabezpieczone są 16 mm taśmą PET o grubości 0,89 mm oraz kartonowymi nakładkami
http://www.izipak.pl/page.php?id=40

Zwój o średnicy 101,6 cm i grubości miedzi 0,2997 mm, a szerokości 60,96 cm, rozcinany jest na płaskie zwoje taśm o szerokości 2,54 cm. (...)
Generalnie, producenci otrzymują taśmy miedziane w postaci płaskich zwojów.
http://pubserv.uprp.pl/PublicationServer/Temp/oitf1of0u5ugfn...

3) zwoje taśmy, drutu, kabla itp. przedmioty podczas ich przenoszenia powinny być zabezpieczone przed rozwinięciem i wyginaniem
(ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ)
http://www.ciop.pl/5520.html


    Reference: http://www.jswsteel.co.uk/
    Reference: http://www.panopa.com/pl/zakres-dzialalnosci/logistyka-samoc...
Hanna Burdon
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 13

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Joanna Rączka: kręgi - w normach, w słownikach i we wszystkich hutach i zakładach przetwórczych. Zwoje mogą być w mózgu.
22 mins

neutral  TechWrite: zwoje w fizyce... ale nie w metalurgii
14 hrs