KudoZ home » English to Polish » Engineering (general)

To 75 ohm terminal

Polish translation: ze złączem 75 omów


06:17 Aug 13, 2004
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
English term or phrase: To 75 ohm terminal
Wyszukiwanie na taśmie magnetowidowej:
To locate the beginning of D from the current position, press......
Current position
Index number
To 75 ohm terminal
When the specified index code is located, playback begins automatically

Ot i cały kontekst
bartek
Polish translation:ze złączem 75 omów
Explanation:
wygląda na to, że mieli psa...
Całkiem poważnie, 75 omów to oporność kabla koncentrycznego anteny, więc na pewno o to tu chodzi. A z wyszukiwaniem na taśmie to nie ma nic wspólnego. Pewnie im wiadomy piesek gdzieś porwał i tu zgubił...


--------------------------------------------------
Note added at 59 mins (2004-08-13 07:16:25 GMT)
--------------------------------------------------

W świetle Twojej ostatniej uwagi: do gniazdka 75 omów
Selected response from:

Jerzy Czopik
Germany
Grading comment
dzieki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3ze złączem 75 omów
Jerzy Czopik
575 omowy terminator
Dominiczak
4rezystor zakańczjący 75 ohmówamat


Discussion entries: 2





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
to 75 ohm terminal
rezystor zakańczjący 75 ohmów


Explanation:
prop.

amat
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 23

3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
to 75 ohm terminal
ze złączem 75 omów


Explanation:
wygląda na to, że mieli psa...
Całkiem poważnie, 75 omów to oporność kabla koncentrycznego anteny, więc na pewno o to tu chodzi. A z wyszukiwaniem na taśmie to nie ma nic wspólnego. Pewnie im wiadomy piesek gdzieś porwał i tu zgubił...


--------------------------------------------------
Note added at 59 mins (2004-08-13 07:16:25 GMT)
--------------------------------------------------

W świetle Twojej ostatniej uwagi: do gniazdka 75 omów

Jerzy Czopik
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 44
Grading comment
dzieki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Mierzejewski: też mam takie wrażenie
12 mins

agree  Himawari: młodego psa ;)
22 mins

agree  Andrzej Lejman: impedancja, nie oporność
45 mins
  -> co racja, to tysz prawda

16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
to 75 ohm terminal
75 omowy terminator


Explanation:
Tak moim zdaniem powie na "to coś" każdy technik, który pracuje przy koncentrykach. Chodzi o to żeby zachować impedancje kabla na jego koncu - "zapina" się taką kosteczkę.

--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2004-08-13 06:35:21 GMT)
--------------------------------------------------

rzeczywiście z wyszukiwaniem na tasmie nie ma to nic wspólnego a propozycja \"rezystor zakańczający... \" jest również poprawna i bardziej oficjalna.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 7 mins (2004-08-13 07:24:44 GMT)
--------------------------------------------------

hm, przepytałem kilka osób, które mogą sie znać w tym temacie - niestety nikt nie potrafi powiązać operacji na taśmie magnetowidowaej z impedancją kabla ????

Dominiczak
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Lejman: Terminatorów nie stosuje się w magnetowidach. Terminator na kablu koncentrycznym sieci LAN nie służy do zachowania impedancji, ale do tłumienia odbić sygnału, które zakłócałyby pracę sieci.
40 mins
  -> ok, też teraz to przemyslalem - dorwałem się do instrukcji magnetowidu i chodzi o to że wyjście magnetowidu antenowe mozna podłaczyć do odbiornika wejscia 75 ohmowego odbiornika (to 75 ohm terminal) a wiec moja odpowiedz tu nie pasuje