KudoZ home » English to Polish » Engineering (general)

thermal trip

Polish translation: samoczynny/automatyczny wyłącznik termiczny


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:thermal trip
Polish translation:samoczynny/automatyczny wyłącznik termiczny
Entered by: Marek Daroszewski (MrMarDar)

12:14 Nov 29, 2004
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
English term or phrase: thermal trip
. Ensure all the connection screws are tight even those not in use.
2. Adjust the thermal trips to the rated current of the motors.
3. Compare the voltage to which the control cabinet should be connected with the line voltage (see name plate).
bartek
bezpiecznik termiczny
Explanation:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Bezpiecznik

--------------------------------------------------
Note added at 53 mins (2004-11-29 13:08:01 GMT)
--------------------------------------------------

moze inaczej: samoczynny/automatyczny wyłącznik termiczny -- tak chyba bedzie lepiej; trip oznacza, ze urzadzenie sie wylacza i juz... jak ostygnie to \"trip\" sie wlacza i prad plynie dalej (jak wszystko ok.); bezpiecznik moze sugerowac, ze trzeba go wymienic (a tego nie ma w trip)

w Twoim przypadku wylaczniki termincze nalezy nastawic na odpowiedni prad plynacy przez urzadzenie

HTH
Selected response from:

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Grading comment
Dzięki :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5wylaczenie od przeciazeniawoglaza
4bezpiecznik termicznyMarek Daroszewski (MrMarDar)
4prąd zabezpieczenia termicznegoamat


Discussion entries: 1





  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
prąd zabezpieczenia termicznego


Explanation:
zabezpieczenie przed spaleniem uzwojeń silnika

amat
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 23

49 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bezpiecznik termiczny


Explanation:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Bezpiecznik

--------------------------------------------------
Note added at 53 mins (2004-11-29 13:08:01 GMT)
--------------------------------------------------

moze inaczej: samoczynny/automatyczny wyłącznik termiczny -- tak chyba bedzie lepiej; trip oznacza, ze urzadzenie sie wylacza i juz... jak ostygnie to \"trip\" sie wlacza i prad plynie dalej (jak wszystko ok.); bezpiecznik moze sugerowac, ze trzeba go wymienic (a tego nie ma w trip)

w Twoim przypadku wylaczniki termincze nalezy nastawic na odpowiedni prad plynacy przez urzadzenie

HTH


Marek Daroszewski (MrMarDar)
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 195
Grading comment
Dzięki :-)

23 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
wylaczenie od przeciazenia


Explanation:
2.nastawic wylaczenie od przeciazenia na znamionowy prad silnika.
Na urzadzeniu zabezpieczajacym od przeciazenia (moze byc to modul zawierajacy komplet zabezpieczen np. zwarciowe, przeciazeniowe, ziemnozwarciowe i inne)powinna byc np.skala na ktorej nastawia sie prad znamionowy silnika ( w tym przypadku)- procedury elektrycznych badan pomontazowych sa bardziej skomplikowane, ale do tlumaczenia wystarczy, bo np. "nastawic to wylaczenie od przeciazenia" moze dodatkowo oznaczac test zabezpieczenia przez wymuszenie odpowiedniej wartości pradu i sprawdzenie poprawnego wylaczenia.


woglaza
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 99