KudoZ home » English to Polish » Environment & Ecology

sustainability

Polish translation: zrównoważony rozwój


15:15 Aug 3, 2006
English to Polish translations [PRO]
Environment & Ecology
English term or phrase: sustainability
Czy wymyslono wreszcie jakies konkretne tlumaczenie tego slowa? Podaje duzo kontekstu, zeby bylo wiadomo, o co chodzi:

Sustainability is motivated by
government and business partners
Doing business in a sustainable way
is a slowly developing trend. (...)
Also, judging by the open-end
responses of some of the participants it
can be seen that while they said they
strived for sustainability, the measures
they listed are in fact focused on
flexibility or security improvement.
Sustainability and the way this is
promoted varies per company.
Governmental regulations often demand
more attention to the environment
from manufacturing companies in
recognition of their harmful effect
on ecology. (...)
In addition, companies are requiring
their supply chain partners to work in
a sustainable manner. (...)
Taken together, it can be concluded
that sustainability is becoming more
important for companies: most of
them are compelled by government
pressure, while others are motivated
by themselves or their customers and
business partners.
Katarzyna Landsberg-Polubok
Polish translation:zrównoważony rozwój
Explanation:
To jest pojęcie stosowane w ekologii i ochronie środowiska
Selected response from:

IwonaASzymaniak
United Kingdom
Grading comment
dzieki!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4zrównoważony rozwój
IwonaASzymaniak
4 +3zrównoważenieRobert Zawadzki
4 +1ekorozwój
literary
4 +1trwałość / ciągłość
bartek
4stabilnośćRoman Kozierkiewicz
Summary of reference entries provided
Rozwój /działania/ oparty na zasadach równowagi ekologiczno-społecznej
Dariusz Prochotta

Discussion entries: 2





  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
trwałość / ciągłość


Explanation:
nieprzerwane świadczenie usług
stabilność
tym tropem

--------------------------------------------------
Note added at 31 mins (2006-08-03 15:47:30 GMT)
--------------------------------------------------

a to sobie dodaj
zrównoważony / nienaruszający równowagi ekologicznej
czyli bezpieczny dla środowiska

bartek
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 197

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  tabor: + zrównoważony charakter. Jednym słowem wszystkich 'sustainabilities' załatwić się raczej nie da.
31 mins
  -> to paskudztwo mozna ciągnąć w nieksończoność. Ogólna zasada - ma się trzymać kupy i nie szkodzić :-)

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
zrównoważenie


Explanation:
W dokumemtach unijnych 'sustained' to 'zrównoważony'.


    Reference: http://europa.eu.int/eur-lex/lex/LexUriServ/LexUriServ.do?ur...
Robert Zawadzki
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evonymus (Ewa Kazmierczak): e.g. sustainable development - zrównoważony rozwój
13 mins

agree  Anna Niezgoda: http://www.google.pl/search?hl=pl&q=Sustainability zrównoważ...
46 mins

agree  Kasia Ziolek
56 mins

neutral  Jakub Szacki: zrównoważenie - ale czego z czym? Czegos tu brakuje
4 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
stabilność


Explanation:
Jeszcze jedna z propozycji np. sustainability of the government financial position - stabilność finansów publicznych

Roman Kozierkiewicz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
zrównoważony rozwój


Explanation:
To jest pojęcie stosowane w ekologii i ochronie środowiska

IwonaASzymaniak
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 28
Grading comment
dzieki!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jakub Szacki: podano dokładną definicję tego, co nazywa się zrównowazonym rozwojem. Nie jest to najmądrzejsze sformułowanie, ale przyjęte na dobre.
11 mins
  -> dzieki

agree  jacek o
8 hrs
  -> dzieki

agree  Witold Wiechowski: http://tinyurl.com/jgr4r
11 hrs
  -> dzieki

agree  Ossetta
2145 days
  -> dzieki

3 days20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
ekorozwój


Explanation:
Gdzieś kiedyś spotkałem taką wersję.

literary
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  c21h23: Ekorowzój - jak najbardziej (który jest niczym innym jak zrównoważonym rozwojem)
902 days




Reference comments


3994 days
Reference: Rozwój /działania/ oparty na zasadach równowagi ekologiczno-społecznej

Reference information:
Zdaję sobie sprawę, że pytanie zostało zamknięte ponad dziesięć lat temu. Dzisiaj musiałem tłumaczyć to piekielne słowo z języka niemieckiego i przeczesałem wszystkie możliwe forum tłumaczy. W końcu doszedłem do czegoś takiego i pomyślałem sobie, że może znowu ktoś też będzie szukał i to tłumaczenie mu się spodoba. Może zresztą sam będę tego za kilka lat znowu szukał i dzięki temu wpisowi znajdę.

Dariusz Prochotta
Germany
Native speaker of: Polish