KudoZ home » English to Polish » Environment & Ecology

extinction events

Polish translation: okresy zagłady/wymierania


21:13 Nov 4, 2007
English to Polish translations [PRO]
Social Sciences - Environment & Ecology
English term or phrase: extinction events
There have been five major extinction events, where up to 90 percent of living things were wiped out, and everything had to start again, to some extent. Today there is a sixth major extinction event underway.
lim0nka
United Kingdom
Polish translation:okresy zagłady/wymierania
Explanation:
Historia Ziemi - Wikipedia, wolna encyklopedia
Około 365 milionów lat temu (o godzinie 22:04), nastąpił późnodewoński okres zagłady organizmów żywych, związany prawdopodobnie z globalnym ochłodzeniem ...
pl.wikipedia.org/wiki/Historia_Ziemi - 155k - Kopia - Podobne strony - Zanotuj

Ssaki minionych epok
... zaczęła się od kilku grup małych zwierząt owadożernych, które przetrwały okres zagłady świata zwierzęcego i roślinnego z końca okresu kredowego. ...
gniazdo.com.pl/ssaki_minionych_epok - 32k - Kopia - Podobne strony - Zanotuj

16.12, 500 mln lat, Ordowik, rozwój flory, głowonogi, pierwszy wielki okres wymierania większości gatunków. 19.12, 440 mln lat, Sylur: rośliny wychodzą na ...
www.fizyka.umk.pl/~duch/Wyklady/kog-w/02.htm - 29k - Kopia - Podobne strony - Zanotu

Według informacji naukowców z paryskiego Muzeum Historii Naturalnej, nasza planeta przeżywa okres wymierania gatunków. W Europie najbardziej zagrożone są ...
www.mos.gov.pl/2aktualnosci/przeglad_prasy/2005styczen/21_0... - 17k - Kopia - Podobne strony - Zanotuj

Wymieranie kredowe - Wikipedia, wolna encyklopedia
Wymieranie kredowe – najmłodsze ze znanych w historii Ziemi wielkich masowych wymierań, do którego doszło pod koniec górnej kredy, ok. 65 milionów lat temu, ...
pl.wikipedia.org/wiki/Wymieranie_kredowe - 33k - Kopia - Podobne strony - Zanotuj

dinozaury
Okres wymierania trwał ponad 5 milionów lat, powodując zagładę nie tylko dinozaurów i gadów latających, lecz także pewnych roślin i ssaków. ...
mohalaj.w.interia.pl/dinozaury.htm - 13k - Kopia - Podobne strony - Zanotu

Wymierania jest więcej.
Selected response from:

allp
Poland
Grading comment
Bardzo dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3okresy zagłady/wymierania
allp
4wymieranie
M.A.B.
3przypadki wymierania
EnglishDirect
3przypadki zagłady
Maciej Andrzejczak


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
przypadki zagłady


Explanation:
.

Maciej Andrzejczak
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wymieranie


Explanation:
"Pięć razy w historii miało miejsce wielkie wymieranie" - tak bym proponował.

M.A.B.
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
okresy zagłady/wymierania


Explanation:
Historia Ziemi - Wikipedia, wolna encyklopedia
Około 365 milionów lat temu (o godzinie 22:04), nastąpił późnodewoński okres zagłady organizmów żywych, związany prawdopodobnie z globalnym ochłodzeniem ...
pl.wikipedia.org/wiki/Historia_Ziemi - 155k - Kopia - Podobne strony - Zanotuj

Ssaki minionych epok
... zaczęła się od kilku grup małych zwierząt owadożernych, które przetrwały okres zagłady świata zwierzęcego i roślinnego z końca okresu kredowego. ...
gniazdo.com.pl/ssaki_minionych_epok - 32k - Kopia - Podobne strony - Zanotuj

16.12, 500 mln lat, Ordowik, rozwój flory, głowonogi, pierwszy wielki okres wymierania większości gatunków. 19.12, 440 mln lat, Sylur: rośliny wychodzą na ...
www.fizyka.umk.pl/~duch/Wyklady/kog-w/02.htm - 29k - Kopia - Podobne strony - Zanotu

Według informacji naukowców z paryskiego Muzeum Historii Naturalnej, nasza planeta przeżywa okres wymierania gatunków. W Europie najbardziej zagrożone są ...
www.mos.gov.pl/2aktualnosci/przeglad_prasy/2005styczen/21_0... - 17k - Kopia - Podobne strony - Zanotuj

Wymieranie kredowe - Wikipedia, wolna encyklopedia
Wymieranie kredowe – najmłodsze ze znanych w historii Ziemi wielkich masowych wymierań, do którego doszło pod koniec górnej kredy, ok. 65 milionów lat temu, ...
pl.wikipedia.org/wiki/Wymieranie_kredowe - 33k - Kopia - Podobne strony - Zanotuj

dinozaury
Okres wymierania trwał ponad 5 milionów lat, powodując zagładę nie tylko dinozaurów i gadów latających, lecz także pewnych roślin i ssaków. ...
mohalaj.w.interia.pl/dinozaury.htm - 13k - Kopia - Podobne strony - Zanotu

Wymierania jest więcej.

allp
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Bardzo dziękuję!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vaynel: Okres wymierania, okres zagłady, masowe wymieranie, masowa zagłada, itd, jak wskazano powyzej. Mysle, ze trzeba troche poprzeplatac,zeby po Polsku normalnie to brzmialo;)
4 hrs
  -> dzięki!

agree  legato
21 hrs
  -> dzięki!

agree  Polangmar
1 day38 mins
  -> dzięki!

9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
przypadki wymierania


Explanation:
.

EnglishDirect
Works in field
Native speaker of: Polish