KudoZ home » English to Polish » Environment & Ecology

source-to-wheel

Polish translation: od pozyskania do zużycia (spalenia)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:source-to-wheel
Polish translation:od pozyskania do zużycia (spalenia)
Entered by: Pavlos

17:39 Apr 28, 2008
English to Polish translations [PRO]
Science - Environment & Ecology / alternative fuels
English term or phrase: source-to-wheel
Tekst dotyczy alternatywnych źródeł zasilania pojazdów. Chodzi o termin w zdaniu: "CNG vehicles can also be fuelled with biogas, which could reduce CO2 emissions by up to 80 percent on a source-to-wheel basis depending on the feedstock."
Pavlos
od pozyskania do zużycia (spalenia)
Explanation:
Czyli w całym cyklu wytwórczym (pozyskanie) i użytkowym (spalenie i zamiana na energię cieplną/mechaniczną). Wiadomo, że do wydobycia ropy naftowej, a nastepnie jej destylacji i krakingu potrzebna jest energia wytwarzana z użyciem paliw wydzielających dwutlenek węgla w procesie spalania.
Selected response from:

skisteeps
Canada
Grading comment
Dziękuję. Obie odpowiedzi były pomocne. Wybieram pierwszą.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4od źródła (paliwa) do miejsca jego wykorzystania/użycia
Jerzy Matwiejczuk
3od pozyskania do zużycia (spalenia)
skisteeps


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
od pozyskania do zużycia (spalenia)


Explanation:
Czyli w całym cyklu wytwórczym (pozyskanie) i użytkowym (spalenie i zamiana na energię cieplną/mechaniczną). Wiadomo, że do wydobycia ropy naftowej, a nastepnie jej destylacji i krakingu potrzebna jest energia wytwarzana z użyciem paliw wydzielających dwutlenek węgla w procesie spalania.

skisteeps
Canada
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dziękuję. Obie odpowiedzi były pomocne. Wybieram pierwszą.

21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
od źródła (paliwa) do miejsca jego wykorzystania/użycia


Explanation:
Tu jest nieco zmodyfikowana forma: "Well-to-Wheel :: The total emissions counted over the entire process from the point where the fuel feedstock is collected from the well to the point where it is consumed in a vehicle. "
http://www.climateprotect.org/at6

Jerzy Matwiejczuk
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 66