KudoZ home » English to Polish » Environment & Ecology

anthrancosis

Polish translation: pylica węglowa


18:26 Dec 7, 2004
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Environment & Ecology / confined space
English term or phrase: anthrancosis
choroba taka - u Słomskich cisza
bartek
Polish translation:pylica węglowa
Explanation:
Taką jednostkę chorobową zna mój Słownik medyczny, który twierdzi, nawiasem mówiąc, że to powinna być anthracosis. Anthrancosis w Googlu tylko 1 x, a anthracosis - 5,000, więc słownik ma chyba rację.
Selected response from:

Iza Szczypka
Spain
Grading comment
Dzięki :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4pylica węglowa
Iza Szczypka
3pylica górników kopalń węgla
Michal Labedzki


Discussion entries: 2





  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pylica węglowa


Explanation:
Taką jednostkę chorobową zna mój Słownik medyczny, który twierdzi, nawiasem mówiąc, że to powinna być anthracosis. Anthrancosis w Googlu tylko 1 x, a anthracosis - 5,000, więc słownik ma chyba rację.


    Reference: http://meded-portal.ucsd.edu/isp/2002/pocketbook/environment...
Iza Szczypka
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dzięki :-)

12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pylica górników kopalń węgla


Explanation:
pokojarzylem to z antracytem - i taka choroba rzeczywiscie istnieje, cho nie mam 100% pewnosci ze to wlasni o te chodzi

--------------------------------------------------
Note added at 19 mins (2004-12-07 18:46:22 GMT)
--------------------------------------------------

daja jeszcze inne, np bawełniana, krzemowa, pylica spawaczy, pylico gruzlica i inne

UWAGA - po angielsku to jest ANTHRACOSIS - o jedno \'n\' za duzo ;-)
ach ten googiel

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2004-12-07 18:49:12 GMT)
--------------------------------------------------

www.info-med.pl/katalog/choroby/statystyka/10.html

ww2.tvp.pl/docs/zus.doc

www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1115.htm

PGKW wystepuje we wszystkich zradowych i zusowych dokumentach, choc PW tez jest spotykana [google 15:38 dla PGKW]

Michal Labedzki
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4