KudoZ home » English to Polish » Environment & Ecology

UHMWPE

Polish translation: polietylen bardzo wysokomolekularny


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:UHMWPE
Polish translation:polietylen bardzo wysokomolekularny
Entered by: Monika Rozwarzewska

07:06 Dec 10, 2004
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Environment & Ecology / confined space
English term or phrase: UHMWPE
jaki jest ten polietylen? - w guglu jest balagan
bartek
polietylen bardzo wysokomolekularny
Explanation:
UHMWPE Ultra-high molecular weight PE - polietylen bardzo wysokomolekularny

Myślę, że im można wierzyć: http://www.tworzywa.com.pl/poradnik/poradnik.asp?ID=284
Selected response from:

Monika Rozwarzewska
Poland
Grading comment
Po konsultacji z agencj± - dzięki :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4polietylen bardzo wysokomolekularny
Monika Rozwarzewska
3nizej
Michal Labedzki


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
uhmwpe
polietylen bardzo wysokomolekularny


Explanation:
UHMWPE Ultra-high molecular weight PE - polietylen bardzo wysokomolekularny

Myślę, że im można wierzyć: http://www.tworzywa.com.pl/poradnik/poradnik.asp?ID=284

Monika Rozwarzewska
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Po konsultacji z agencj± - dzięki :-)

43 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
uhmwpe
nizej


Explanation:
polietylen o bardzo wysokim ciezarze czasteczkowym

nie do konca zgadzam sie z odp Moniki, jak ze termin czasteczkowosc odnosi sie do ilosci monomerow w zwiazku(lub kazdych innych czesci skladowych), a nie wagi tegoz zwiazku. Tlumaczenie ktore proponuje, wystepuje w googlu, choc w najwiekszej ilosci wypadkow ludzie zostawiaja po prostu UHMWPE - dotyczy zwlaszcza prac naukowych, i stron o protezach stawow biodrowych ;-)

Michal Labedzki
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4