KudoZ home » English to Polish » Finance (general)

Long Run Incremental Costs

Polish translation: długookresowy koszt przyrostowy


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Long Run Incremental Costs
Polish translation:długookresowy koszt przyrostowy
Entered by: Michał Wiśniewski

18:06 Feb 15, 2006
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / Unijna regulacja telekomunikacji
English term or phrase: Long Run Incremental Costs
As in a case where cost-oriented mobile termination rates based on an LRIC cost model were left to private negotiations between operators first, before the regulator intervened in the context of dispute settlement.
LRIC = long run incremental costs
Piotr Bienkowski
Poland
długookresowy koszt przyrostowy
Explanation:
z tej samej brznży:

http://www.piit.org.pl/piit/index.jsp?place=Lead07&news_cat_...

--------------------------------------------------
Note added at 17 mins (2006-02-15 18:23:44 GMT)
--------------------------------------------------

aha, LRIC to l.p. - cost
Selected response from:

Michał Wiśniewski
Grading comment
Dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4długookresowy koszt przyrostowy
Michał Wiśniewski
5 -1koszty krańcowe w długim okresieRoman Kozierkiewicz
4 -1dlugookresowy wzrost kosztowJolanta Tuzel


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
long run incremental costs
długookresowy koszt przyrostowy


Explanation:
z tej samej brznży:

http://www.piit.org.pl/piit/index.jsp?place=Lead07&news_cat_...

--------------------------------------------------
Note added at 17 mins (2006-02-15 18:23:44 GMT)
--------------------------------------------------

aha, LRIC to l.p. - cost

Michał Wiśniewski
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 51
Grading comment
Dziękuję.

50 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
long run incremental costs
dlugookresowy wzrost kosztow


Explanation:
troszke inaczej, moze niezle odda sens

Jolanta Tuzel
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Michał Wiśniewski: sens w zasadzie oddaje (przy sporym uproszczeniu) ale nie jest to terminologia ekonomiczna
1 hr

56 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
long run incremental costs
koszty krańcowe w długim okresie


Explanation:
Koszt dodatkowy kub koszt krańcowy - stosowane są zamiennie Np. w definicji "incremental cost of capital" podanej w Oxford Dictionary of Accounting.

Roman Kozierkiewicz
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 2622

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Michał Wiśniewski: krańcowe to marginal, czyli LRMC - alternatywne podejście do regulacji cen, ale raczej nie w telefokomunikacji
1 hr
  -> Dziękuję za oświecenie, że krańcowe to marginal - w socjalizmie tego nie uczono