KudoZ home » English to Polish » Finance (general)

Return spread

Polish translation: nadwyżka ekonomiczna


21:06 Feb 23, 2006
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: Return spread
Return spread = ROIC - WACC

Jest jakaś nazwa na to w literaturze przedmiotu?
nasztata
Polish translation:nadwyżka ekonomiczna
Explanation:
przynajmniej tak to nazwali tutaj:

http://ds25.ae.wroc.pl/~z-kes/Studium/doc/Controlling strate... (strona 23)

Selected response from:

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Grading comment
Dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5rentowność/rozkład dochodów w czasieRoman Kozierkiewicz
3 +1nadwyżka ekonomicznaMarek Daroszewski (MrMarDar)


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
return spread
nadwyżka ekonomiczna


Explanation:
przynajmniej tak to nazwali tutaj:

http://ds25.ae.wroc.pl/~z-kes/Studium/doc/Controlling strate... (strona 23)



Marek Daroszewski (MrMarDar)
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 403
Grading comment
Dzięki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Michał Wiśniewski: jak najbardziej, czyli rentowność 'księgowa' ponad koszty kapitału
21 hrs
  -> dzięki

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
return spread
rentowność/rozkład dochodów w czasie


Explanation:
W sensie ogólnym "rentowność" (Alliance Investment Management - Investment Return Spread Calculator)) ale w analizie np. wyników sprzedaży wskaźnik pokazujący jak rozkładały się w skali np. roku dochody uzyskiwane przez "salesperson"

Roman Kozierkiewicz
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 2622