KudoZ home » English to Polish » Finance (general)

unaudited cost basis

Polish translation: nie rewidowana podstawa kalkulacji kosztów


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:unaudited cost basis
Polish translation:nie rewidowana podstawa kalkulacji kosztów
Entered by: delfik

21:23 Aug 1, 2006
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / balance sheet
English term or phrase: unaudited cost basis
Balance Sheet
Unaudited Cost Basis Financial Statements
tytuł
delfik
nie rewidowana podstawa kalkulacji kosztów
Explanation:
Per EN>PL Business Dictionary
Selected response from:

Marquis
United States
Grading comment
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5nie rewidowana podstawa kalkulacji kosztów
Marquis
3 +1niżej
Maciej Andrzejczak
3niezbadany model kosztów
IwonaASzymaniak


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
niżej


Explanation:
Unaudited Cost Basis Financial Statements - Sprawozdania finansowe dotyczącę bazy kosztowej nieobjętej audytem...

Maciej Andrzejczak
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 235

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Michał Wiśniewski: może raczej '...na podstawie kosztów...' - te sprawozdania nie muszą dotyczyć tylko kosztów ale ICH CZĘŚĆ dot. kosztów może się opierać na wyliczeniu nie objętym audytem.
13 hrs

12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
nie rewidowana podstawa kalkulacji kosztów


Explanation:
Per EN>PL Business Dictionary

Marquis
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roman Kozierkiewicz
6 hrs

disagree  Adam Lankamer: chodzi o koszty wynikające z/wykazane w niezbadanym przez biegłego rewidenta sprawozdaniu finansowym; dalszy ciąg zdania nie pozostawia wątpliwości, że chodzi o badanie przez biegłego rewidenta
9 hrs
  -> przez kogo jest ona badana, tego ani pytający ani słownik nie mówi

54 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
niezbadany model kosztów


Explanation:
Termin podany w takiej postaci jw. wydaje mi się niewłaściwy. Natomiast w podanym przez Ciebie kontekscie chodzi raczej o "Niezbadane sprawozdania finansowe sporządzone metodą kosztową", chociaż bez wiedzy, co jest treścią wypełniającą ten tytuł trudno mi coś mądrzejszego powiedzieć.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-08-01 22:25:22 GMT)
--------------------------------------------------

Niezbadane oczywiście odnosi się do braku badania sprawozdania przez biegłego rewidenta (zwanego obecnie powszechnie z angielska audytorem, a badanie sprawozdań finansowych - audytem).

IwonaASzymaniak
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 56

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Michał Wiśniewski: Tylko w niektórych przypadkach sprawozdania opierają się na modelu kosztów, w większości nie ma ku temu potrzeby. Nie podoba mi się także użycie samego słowa 'niezbadane' - zarezerwowałbym to określenie do wyroków boskich i mózgów polityków.
12 hrs
  -> audyt jest badaniem sprawozdań finansowych przez biegłych rewidentów, więc jeśli coś nie jest poddane audytowi lub objęte audytem, to jest niezbadane. Tak myślę i w takim znaczeniu użył też tego slowa Adam Lankamer