KudoZ home » English to Polish » Finance (general)

notes

Polish translation: obligacje krótko- i średnioterminowe


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:notes
Polish translation:obligacje krótko- i średnioterminowe
Entered by: Mariusz Kuklinski

08:48 Aug 2, 2006
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: notes
Mowa o prospekcie funduszu inwestycyjnego. Zastanawiam się, czy nie chodzi tu o jednostki inwestycyjne:
This summary must be read as an introduction to this Base Prospectus and any decision to invest in any Notes should be based on a consideration of this Base Prospectus as a whole, including the documents incorporated by reference.
Miloslawa Kilarska
obligacje krótkoterminowe
Explanation:
@

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs (2006-08-02 22:30:27 GMT)
--------------------------------------------------

Przepraszam, średnioterminowe.

Note - a debt security, usually maturing in one to 10 years. In comparison, bills mature in less than one year and bonds typically mature in more than 10 years - Investopedia
Selected response from:

Mariusz Kuklinski
Grading comment
dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1obligacje krótkoterminoweMariusz Kuklinski
1 +1jednostki uczestnictwa?
Pawel Bartoszewicz


Discussion entries: 1





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
jednostki uczestnictwa?


Explanation:
Aczkolwiek w przypadku funduszy inwestycyjnych częściej występują "shares" czyli "tytuły uczestnictwa". Bez kontekstu, mogą to być też obligacje spółek, ale również inne instrumenty finansowe.

Zgadzam się z Adamem - zapoznaj się z całym tekstem, a ponadto, jeżeli masz taką możliwość, skonsultuj się z klientem. Poza tym w sieci jest wiele prospektów funduszy inwestycyjnych po polsku - jest z czego czerpać wiedzę.

Pawel Bartoszewicz
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Wojtek Suchomski: popularna nazwa to jednostki inwestycyjne, ale oficjalna to "certyfikaty inwestycyjne", a fundusz jest ich "emitentem". Znalazlem strone po angielsku, gdzie sa objasnione Notes: http://www.info.gov.hk/hkma/eng/efn/investment_b.htm
1 hr

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
obligacje krótkoterminowe


Explanation:
@

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs (2006-08-02 22:30:27 GMT)
--------------------------------------------------

Przepraszam, średnioterminowe.

Note - a debt security, usually maturing in one to 10 years. In comparison, bills mature in less than one year and bonds typically mature in more than 10 years - Investopedia

Mariusz Kuklinski
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 287
Grading comment
dziękuję!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  pidzej: obligacje jakieś na sicher
2 hrs