KudoZ home » English to Polish » Finance (general)

first ranking registered pledge

Polish translation: zastawy rejestrowe należytej (pierwszorzędnej) wartości


16:53 Apr 2, 2002
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / banking
English term or phrase: first ranking registered pledge
in a surety agreement, lender has to obtain copies of extracts from registers of pledges certifying that first ranking registered pledges have been entered into the pledge registers
Grommit
United Kingdom
Polish translation:zastawy rejestrowe należytej (pierwszorzędnej) wartości
Explanation:
propozycja, zapewne nie ostatnia
Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2zastawy rejestrowe należytej (pierwszorzędnej) wartości
Andrzej Lejman
4 +1zastaw rejestrowy o najwyzszym pierwszenstwieJacek Krankowski
4centralny rejestr zastawówAgnieszka Szotek


  

Answers


39 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
centralny rejestr zastawów


Explanation:
u nas funkcjonuje; jako nazwa pisany z reguły dużymi literami

--------------------------------------------------
Note added at 2002-04-02 17:37:37 (GMT)
--------------------------------------------------

nie przeczytałam dokładnie wyjaśnienia więć bardziej pasuje odpowiedź Andrzeja

Agnieszka Szotek
Specializes in field
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Lejman: ...ma przedstawić kopie wyciągów z rejestrów zastawów potwierdzające, że ... zostały wpisane do rejestrów zastawów. Nie tak mniej więcej?
6 mins
  -> masz rację

41 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
zastawy rejestrowe należytej (pierwszorzędnej) wartości


Explanation:
propozycja, zapewne nie ostatnia

Andrzej Lejman
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 414
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Agnieszka Szotek: masz rację, ja nie dałam odpowiedzi dokładnie dotyczącej zapytania
4 mins
  -> thx!

agree  Piotr Bienkowski
1 hr
  -> thx!

agree  EWKA
14 hrs

disagree  Jacek Krankowski: Nie
5 days

5 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
zastaw rejestrowy o najwyzszym pierwszenstwie


Explanation:
JK

--------------------------------------------------
Note added at 2002-04-08 08:49:31 (GMT)
--------------------------------------------------

Dla pelnej jasnosci: zastaw rejestrowy o najwyzszym pierwszenstwie zaspokojenia OR (podpowiada mi prawnik): zastaw rejestrowy na pierwszym miejscu

Temat jest zlozony, stad przepraszam Andrzeja za obcesowe \"nie\". W gre wchodzi bowiem nie jedna ustawa, a kilka (Ordynacja + zastaw rej. + kpc + prawo upadlosciowe).

Dla zarysowania problemu zacytuje Ordynacje podatkowa: Art. 41. § 1. Skarbowi Państwa z tytułu zobowiązań podatkowych powstałych w sposób przewidziany w art. 21 § 1 pkt 2, a także z tytułu zaległości podatkowych w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa przysługuje zastaw skarbowy

Art. 42. § 1. Zastaw skarbowy powstaje z dniem wpisu do rejestru zastawów skarbowych.
§ 2. Zastaw skarbowy wpisany wcześniej ma pierwszeństwo przed zastawem skarbowym wpisanym później.
§ 3. Zastaw skarbowy jest skuteczny wobec każdorazowego właściciela przedmiotu zastawu i ma pierwszeństwo przed jego wierzycielami osobistymi, z zastrzeżeniem § 4.
§ 4. W przypadku gdy rzecz ruchoma lub prawo majątkowe zostały obciążone zastawem ujawnionym w innym rejestrze prowadzonym na podstawie odrębnych ustaw, zastaw wpisany wcześniej ma pierwszeństwo przed zastawem wpisanym później.

Obowiazuje wiec ogolna zasada decydowania terminu zlozenia wniosku o wpis do rejestru.

\"first ranking registered pledge\" to klasyczny zwrot z umow kredytowych oznaczajacy, iz kredytobiorca ma tak zabezpieczyc interesy danego kredytodawcy (dotrzymujac priorytetowego terminu zlozenia wniosku o wpis zastawu na jego rzecz, splacajac konkurencyjne wczesniejsze wierzytelnosci, nie dopuszczajac do powstania zastawu skarbowego), zeby jego zastaw byl na pierwszym miejscu jesli chodzi o kolejnosc zaspokojenia.

Jacek Krankowski
PRO pts in category: 18

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Lejman: z ustawy wynika, że niektóre wierzytelności (np. Skarbu P.) moga mieć w określonych przypadkach pierwszeństwo, nie ma jendak mowy o hierarchii samych zastawów. Może oryginał tekstu jest nieprecyzyjny?
51 mins

agree  Elizabeth Joana: Masz rację, ale dokładnie nazywa się to zastaw rejestrowy z pierwszeństwem zaspokojenia. Przyznam jednak, że znalazłam ten termin dzięki Twoim sugestiom:)
2996 days