KudoZ home » English to Polish » Finance (general)

correspondence to the liabilities

Polish translation: stałe powiązanie z saldem zobowiązań/pasywów


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:correspondence to the liabilities
Polish translation:stałe powiązanie z saldem zobowiązań/pasywów
Entered by: sunny25

09:01 Jul 5, 2007
English to Polish translations [PRO]
Finance (general) / -
English term or phrase: correspondence to the liabilities
The permanent correspondence to the liabilities regulated in the Act on Business Associations need to be enforced.

Przypuszczam, iz "Act on Business Associations' to Ustawa o Spółkach
sunny25
stałe powiązanie z saldem zobowiązań/pasywów
Explanation:
przy dość ograniczonym kontekście tak bym to rozumiał

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2007-07-05 09:10:33 GMT)
--------------------------------------------------

jeżeli w częsci risks, to pasuje - możliwe, że chodzi o powiązanie salda pewnych rezerw obowiązkowych, rezerw na ryzyko z saldem zobowiązań/pasywów ogółem

czyli że spółka ma obowiązek np. utrzymywania rezerw w wysokości 5% zobowiązań - w zależności od salda zobowiązań musi dostosowywać poziom rezerw
Selected response from:

Adam Lankamer
Luxembourg
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4stałe powiązanie z saldem zobowiązań/pasywów
Adam Lankamer
3wypełnianie zobowiązań / obowiązków (wynikających z)
inmb


Discussion entries: 4





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
permanent correspondence to the liabilities
stałe powiązanie z saldem zobowiązań/pasywów


Explanation:
przy dość ograniczonym kontekście tak bym to rozumiał

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2007-07-05 09:10:33 GMT)
--------------------------------------------------

jeżeli w częsci risks, to pasuje - możliwe, że chodzi o powiązanie salda pewnych rezerw obowiązkowych, rezerw na ryzyko z saldem zobowiązań/pasywów ogółem

czyli że spółka ma obowiązek np. utrzymywania rezerw w wysokości 5% zobowiązań - w zależności od salda zobowiązań musi dostosowywać poziom rezerw

Adam Lankamer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 3826
Notes to answerer
Asker: Dzieki, niestety nie mam lepszego kontektu. Jest to Raport Roczny i tylko tyle o tym. Jest to w cześci zatytułowanej "Risks". Myslałam nad Twoja propozycją tez ale nie pasuje mi to w zdaniu :( POdzrawiam


15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wypełnianie zobowiązań / obowiązków (wynikających z)


Explanation:
Rozwiązanie alternatywne.

Być może chodzi o obowiązki (np informacyjne, w zakresie publikowania sprawozdań finansowych lub dostarczania ich do rejestru) wynikające z tamtejszej ustawy o spółkach?

inmb
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 346