KudoZ home » English to Polish » Finance (general)

equity-sharing companies

Polish translation: spółka, w której koncern posiada udziały


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:equity-sharing company
Polish translation:spółka, w której koncern posiada udziały
Entered by: Maja Źróbecka, MITI

15:35 Nov 3, 2007
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: equity-sharing companies
Informacje o koncernie, który zajmuje się produkcją stali.
Koncern posiada 10 holdingów, 5 spółek zależnych oraz 10 equity-sharing companies.

No idea.
Maja Źróbecka, MITI
Poland
spółka, w której koncern posiada udziały
Explanation:
Wydaje mi się, ze może chodzić o rozróżnienie spółek całkowicie kontrolowanych oraz takich, w których koncern ma swoje udziały (ale mają je też inni).

Jeśli jednak dotyczy to przypadkiem rynku nieruchomości, to właściwy trop wyznacza druga odpowiedź (chociaż sama nazwa spółka kapitałowa niczego nie wyjaśnia, moim zdaniem). W takim wypadku wyjaśnienie znajdziesz pod "equity-sharing" zwłaszcza na stronach amerykańskich.

HTH

--------------------------------------------------
Note added at 1 day20 hrs (2007-11-05 12:02:03 GMT)
--------------------------------------------------

Myślę, że skisteeps (poniżej) może mieć rację z "minority shares". Czy ta teoria w ogóle ma sens jest stosunkowo łatwe do sprawdzenia. Jesli znasz nazwę głównej spółki, to spróbuj znaleźć jej raport roczny lub strony dla inwestorów i tam będą informacje o spółkach zależnych i stowarzyszonych. Jeśli zobaczysz jaką ilość udziałów posiada (pośrednio i bezpośrednio) spółka-matka, to wszystko będzie jasne.
Selected response from:

inmb
Grading comment
wielkie dzięki!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +2spółka, w której koncern posiada udziały
inmb
3spółka kapitałowaMariusz Moryl


Discussion entries: 3





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
spółka kapitałowa


Explanation:
Zdaje mi się, że chodzi ogólnie o spółki współdzielące kapitał, (np. w przeciwieństwie do spółek współdzielących zyski).


    Reference: http://www.businessdictionary.com/definition/equity-sharing....
Mariusz Moryl
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +2
spółka, w której koncern posiada udziały


Explanation:
Wydaje mi się, ze może chodzić o rozróżnienie spółek całkowicie kontrolowanych oraz takich, w których koncern ma swoje udziały (ale mają je też inni).

Jeśli jednak dotyczy to przypadkiem rynku nieruchomości, to właściwy trop wyznacza druga odpowiedź (chociaż sama nazwa spółka kapitałowa niczego nie wyjaśnia, moim zdaniem). W takim wypadku wyjaśnienie znajdziesz pod "equity-sharing" zwłaszcza na stronach amerykańskich.

HTH

--------------------------------------------------
Note added at 1 day20 hrs (2007-11-05 12:02:03 GMT)
--------------------------------------------------

Myślę, że skisteeps (poniżej) może mieć rację z "minority shares". Czy ta teoria w ogóle ma sens jest stosunkowo łatwe do sprawdzenia. Jesli znasz nazwę głównej spółki, to spróbuj znaleźć jej raport roczny lub strony dla inwestorów i tam będą informacje o spółkach zależnych i stowarzyszonych. Jeśli zobaczysz jaką ilość udziałów posiada (pośrednio i bezpośrednio) spółka-matka, to wszystko będzie jasne.

inmb
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 346
Grading comment
wielkie dzięki!
Notes to answerer
Asker: Wszystko bedzie jasne? Wybacz, ale o spolkach wiem niewiele. :(


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  skisteeps: na ogół mniejsze, niż potrzebne do kontroli danej spółki (minority shares).
13 hrs
  -> dzięki!

agree  Hoppers: Dokładnie, chodzi o spółki z mniejszościowym udziałem tego koncernu stalowego. Chciałbym zauważyć, że nie funkcjonuje w polskim języku prawniczym termin "współdzielenie kapitału"
2 days20 hrs
  -> dzięki!