KudoZ home » English to Polish » Finance (general)

then mark to market value

Polish translation: ówczesna/wówczas aktualna wartość rynkowa


22:05 Jan 18, 2008
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: then mark to market value
Financial indebtedness means any indebtedness for or in respect of:
in respect of any derivative transaction protecting against or benefiting from fluctuations in any rate or price (and, except for non-payment of an amount, >the then mark< to market value of the derivative transaction will be used to calculate its amount);
tak stoi w oryginale..
xxxnaska
Polish translation:ówczesna/wówczas aktualna wartość rynkowa
Explanation:
taki jest sens
Selected response from:

Adam Lankamer
Luxembourg
Grading comment
dziękuję
a może być też 'wkaźnik wartości rynkowej'?
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4ówczesna/wówczas aktualna wartość rynkowa
Adam Lankamer
4"następnie przeliczyć na bieżącą wartość rynkową"
skisteeps
3Równa do wartości rynkowej
Iwona Palka
3urealniona na dany dzieńsmok
1bieżąca urynkowiona wartośćRobert Foltyn


Discussion entries: 1





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Równa do wartości rynkowej


Explanation:
Financial market mechanism.

Iwona Palka
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 16

1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
the then mark to market value
bieżąca urynkowiona wartość


Explanation:
MAJĄC na uwadze, że:
a) ja na finansach NIE znam się wcale; ale
b) nie rozumiem odpowiedzi Iwony (pytanie jest o rzeczownik 'value' - wartość, ktora jest... no, jakaś tam..., a odpowiedź jest frazą czasownikową - coś równa do czegoś);

PODPIERAJĄC się się: http://tinyurl.com/ytz7df ;

PRAGNĄC zwrócić uwagę, iż zwrot zaczyna się od 'the'; the then = wtedy obowiązujący, aktualny w danym czasie;

WYKONCYPOWAŁEM co uwidoczniono powyżej.

Experts are kindly asked to have mercy upon me.

Robert Foltyn
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 49

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
"następnie przeliczyć na bieżącą wartość rynkową"


Explanation:
Tak powinien brzmieć cały zwrot, jako że chodzi o derywaty (produkty pochodne w rodzaju futures, options, swaps etc.), których wartość zmienia się często w znaczny sposób w bardzo krótkim czasie, a niektóre wygasają "po drodze" bezwartościowo.

skisteeps
Canada
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 150

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ówczesna/wówczas aktualna wartość rynkowa


Explanation:
taki jest sens

Adam Lankamer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 3826
Grading comment
dziękuję
a może być też 'wkaźnik wartości rynkowej'?

1 day11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
urealniona na dany dzień


Explanation:
wartosc transakcji pochodnej

smok
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 31